گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۶:۱۴ :: ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
عشایر نسبت به بیمه کردن دام های خود اقدام کنند

مدیرکل امور عشایری استان لرستان خبر داد: برای جلوگیری از حوادث طبیعی و متضرر شدن اقتصاد خانواده، عشایر نسبت به بیمه کردن دام های خود اقدام کنند .

به گزاشر پایگاه خبری سنگ نوشته، سعید کریمی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به این که تا به حال ۲۰ هزار دام عشایر بیمه شده، افزود: این موضوع جای کار دارد و باید از عشایر مشارکت بیشتری داشته باشند و حتماً دامهای خود را بیمه کنند چون حوادث طبیعی خبر نمی دهد و احتمال حادثه وجود دارد و در این موضوع کمک دولت هم وجود ندارد،بنابراین برای اینکه اقتصاد خانواده های عشایری متضرر نشوند باید نسبت به بیمه کردن دام خود توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل امور عشایری استان لرستان بیان کرد: استان لرستان نعمت های خدادادی و شاخص‌های کلوژیکی و شرایط زیست محیطی را برای عده ای از هم وطنانمان به عنوان عشایر مهیا کرده است و این جامعه بسیار نقش بارزی در تولید ناخالصی ملی و استانی دارند به طوری که ۲۵ درصد پروتئین استان را تامین و به بازار ف عرضه می کنند از طرف دیگر ۱۳۰ هزار تن از انواع محصولات زراعی و باغی توسط این جامعه تولید می‌شود، بنابراین ضرورت دارد ما به این جامعه در ابعاد مختلف توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به وظایف امور عشایری نسبت به خانواده های عشایر، اظهار کرد: در بحث راه های عشایری وظیفه داریم مرمت و احداث راه ها، ابنیه ها، پلهای در مسیر سخت و صعب العبور، گرگر ها و پل های موقت برای عشایر احداث و ارائه خدمات دهیم .

کریمی با اشاره به بخش تامین آب شرب برای عشایر تصریح کرد: در این رابطه در دو بخش خدمات ارائه می شود یکی عشایری که در کانون‌های توسعه اسکان یافته اند برای آنها آب شرب دائم تامین خواهیم کرد و دوم برای عشایر که کوچ رو هستند توسط تانکرهای ثابت ۲۰۰۰ لیتری و تانکرهای سیار چرخدار آب شرب آنها تامین می‌شود.

مدیرکل امور عشایری استان لرستان با اشاره به بخش تامین علوفه عشایر خاطرنشان کرد: در سال گذشته تشکل‌های عشایری در این راه خدمات بی شائبه ارائه دادند و ۱۴ هزار تن جو، ۳ هزار تن کنسانتره و ۲ هزار تن سایر علوفه بین عشایر توزیع شد.

وی با اشاره به بحث بیمه شدن خانوارهای عشایری، افزود: تا کنون ۷ هزار خانوار عشایری تحت بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند و از خدمات این بیمه بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: در بحث تسهیلات بانکی سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای پرواربندی عشایر جذب شد که تاکنون ۸۶ درصد توسط بانک کشاورزی پرداخت و به شغل تبدیل شده و حدود ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم تسهیلات برای تشکل‌ها ایجاد کرده‌ایم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید