مدیرکل راه و شهرسازی لرستان:
تاریخ: ۱۲:۲۳ :: ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
فاز اول تعریض جاده سرابیاس خرم‎آباد، ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: عملیات اجرایی تعریض جاده منتهی به مناطق سرابیاس و پشته جزایری خرم‎آباد شهریورماه امسال آغاز شده که فاز نخست آن ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، رضا خالقی افزود: ۲۷ شهریور امسال ۱۱۱ طرح عمرانی و بازسازی برخی خسارات سیل به طور همزمان در لرستان آغاز شده که تعریض این جاده از جمله طرح های همزمان استان است و اکنون احداث دیواره سه کیلومتری جداکننده زمین های ارتش، به عنوان فاز نخست این پروژه در حال اجرا می باشد.

وی اظهار داشت: برای اجرای این مهم، طی پیگیری های مستمر با ارتش جمهوری اسلامی، ۲۰ هزار متر مربع زمین از اراضی این نهاد برای تعریض مسیر دسترسی به سرابیاس آزاد شده تا عملیات جاده سازی برای مردم این منطقه آغاز شود.

وی ادامه داد: پس از آغاز عملیات اجرایی طرح، مراسم کلنگ زنی دیگری برگزار نشده و در حال حاضر احداث دیواره ای به طول سه کیلومتر برای جداسازی اراضی ارتش از جاده مذکور در دست اجرا است.

خالقی تصریح کرد: در توافق با ارتش جمهوری اسلامی مقرر شده در ازای آزادسازی ۲۰ هزار متر زمین این نهاد، راه و شهرسازی دیواره ی جداکننده مابقی زمین های ارتش را احداث کرده و نسبت به ساخت یک باب ساختمان جایگزین این نهاد که در اراضی آزادشده قرار دارد، اقدام نماید.

وی با بیان اینکه بعد از احداث دیواره، عملیات تعریض جاده به عرض ۱۱ متر و طول سه کیلومتر آغاز می شود گفت: برآورد اعتبار اجرای این طرح سه میلیارد تومان و مدت زمان قرارداد آن ۱۰ ماه است.

با توجه به اتصال جاده سرابیاس به چندین روستا و یک قبرستان بزرگ شهر، تعریض جاده منتهی به این منطقه از مطالبات جدی مردم بوده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید