گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۲۸ :: ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
فلسفه کار مخابرات این است که توسعه، پشتیبانی و نگهداری مطلوب داشته باشد

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه برخوردها با شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی، در مقایسه با سایر شرکت‌ها متفاوت است، گفت: مخابرات موظف است در تمامی نقاط و روستاهای کشور سرویس‌های ارتباطی ارائه دهد، اما از سایر اپراتورها چنین انتظاری نیست. در حوزه تلفن ثابت، 17 شرکت مجوز ارائه تلفن ثابت دارند، اما برخوردی که با مخابرات می‌شود، متفاوت با سایر شرکت‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، محمدرضا بیدخام در پاسخ به انتقادها درباره واگذاری شرکت مخابرات ایران گفت: نحوه واگذاری شرکت مخابرات ایران بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی انجام و تمام فرآیندهای قانونی آن طی شده است، این فرآیند توسط مراجع ذی‌ربط بررسی و تائید شده و تاکنون گزارشی مبنی بر مشکل در خصوص این واگذاری دریافت نشده است و اگر مساله‌ای در این خصوص وجود دارد، باید به قانون مراجعه شود.

به گفته مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران اگرچه قرار بوده پنج میلیون پورت VDSL به مشتریان واگذار شود، اما تا زمانی که منابع لازم وجود نداشته باشد، توسعه هم به سختی انجام می‌شود و از این رو، حاکمیت باید شرکتی را که مهمترین شرکت حوزه ارتباطات در کشور است، حمایت کند تا توسعه‌های لازم با توجه به نیازهای روزمره مشتریان انجام شود.

وی با اشاره به آمار تلفن ثابت و تعداد مشترکان پهن‌باند قبل و بعد از خصوصی‌سازی بیان کرد: شرکت مخابرات ایران قبل از خصوصی‌سازی حدود ۸۵۰ هزار مشترک پهن‌باند داشته و در حال حاضر حدود ۹ میلیون مشترک پهن‌باند دارد. این آمار اصلا قابل قیاس با قبل از خصوصی‌سازی نیست. آمار و ارقام نشان‌دهنده فعالیت مخابرات در همه حوزه‌های ارتباطی در سراسر کشور است، اما اینکه آیا این توسعه‌ها متناسب با نیاز مشترکان است یا نه، موضوع دیگری است که جای بررسی همه‌جانبه دارد.

مهندس بیدخام با بیان اینکه برخوردها با شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی، در مقایسه با سایر شرکت‌ها متفاوت است، گفت: مخابرات موظف است در تمامی نقاط و روستاهای کشور سرویس‌های ارتباطی ارائه دهد، اما از سایر اپراتورها چنین انتظاری نیست. در حوزه تلفن ثابت، ۱۷ شرکت مجوز ارائه تلفن ثابت دارند، اما برخوردی که با مخابرات می‌شود، متفاوت با سایر شرکت‌ها است.

وی با اشاره به مشکلات داخلی شرکت مخابرات ایران بیان کرد: ما قبول داریم که در حوزه نوسازی و بازسازی شبکه اقدامات مطلوب بیشتری باید انجام شود، اما یکی از مهمترین علتی که تاکنون این اتفاق نیفتاده، عدم وجود منابع مالی مورد نیاز جهت پشتیبانی، نوسازی و بازسازی شبکه مخابرات ایران است و برای رفع این مشکل، باید باتوجه به تورم روزمره، ترمیم تعرفه‌ای برای مخابرات صورت گیرد تا بتوانیم کیفیت پشتیبانی و بازسازی شبکه اینترنت ثابت را انجام دهیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه مخابرات منابعی برای توسعه ندارد، گفت: فلسفه کار ما این است که بتوانیم توسعه و پشتیبانی و نگهداری مطلوب داشته باشیم، اما در حال حاضر با شرایط موجود، شرکت مخابرات ایران منابع مالی برای توسعه ندارد. ما تابع قوانین و مقررات وزارت ارتباطات هستیم، اما باید حمایت لازم صورت گیرد تا مخابرات ایران از این وضعیت بحرانی خارج شود. 

مذاکرات خوبی هم با شورای عالی رقابت و کمیسیون تنظیم مقررات در حال انجام است که امیدواریم این مذاکرات به نتیجه برسد و مشترکان و همه ذی‌نفعان از این امر منتفع شوند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید