آموزش مدیریت و کنترل احساسات نوجوانی:
تاریخ: ۵:۰۶ :: ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
قتل رومینای ۱۳ ساله تلنگری ست برای همه خانواده ها

شهرام شرفی- جمع‌بندی برخی مهم‌ترین دیدگاههای ارائه شده در گروه واتساپی تحلیل، یازدهم خردادماه؛

یادداشت، پایگاه خبری سنگ نوشته- فرض کنید پسر ۲۹ ساله می‌خواهد با دختر ۱۳ ساله ازدواج کند؛ این شاید نوعی کودک‌ ـ همسری است؛ از منظر جامعه‌شناسی، وضعیت براساس کودک ـ همسری تحلیل می‌شود.

۲ـ رومینای ۱۳ ساله باید توسط نهادهای حمایتی بینابینی مورد مراقبت قرار می‌گرفت.
در چنین وضعیتی نباید کودک به سرعت تحویل خانواده شود زیرا خطر واکنش خانواده و خطر جانی برای کودک وجود دارد. نقش پسر ۲۹ ساله نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد.

۳ـ برخی قوانین ما باید در جهت حمایت محکم‌تر از امنیت زنان و حمایت از قربانیان خشونت‌های خانگی اصلاح شوند. در برخی جنبه‌ها با رویکرد پیشگیرانه باید سیاستگذاری حقوقی جدیدی صورت گیرد.

۴ـ آموزش یک موضوع مهم است؛ در سطح خانواده آموزش مدیریت و کنترل احساسات کودکان و نوجوانان یک موضوع مهم است.
خانواده، رسانه‌ها و مدرسه رسالت دارند به کودکان و نوجوانان بیاموزند احساسات مختص به این سن خود را چگونه مدیریت و کنترل کنند.
محیط خانواده هم باید به گونه‌ای باشد که پدر و مادر، دوست فرزندانشان باشند و فرزندان بتوانند موضوعات را با پدر و مادر در میان بگذارند.

۵ـ دختر (رومینای ۱۳ ساله) باید به عنوان یک آسیب‌دیده مورد حمایت نهادهای مسئول قرار می‌گرفت.

۶ـ‌ این حادثه یک تلنگر است برای همه خانواده‌ها که موضوع آموزش به فرزندان خود را جدی‌تر دنبال کنند. همچنین بایستی مکانیسم‌های حمایتی از قربانیان خشونت‌های خانگی و موضوعات این‌چنینی را از هر نظر به ویژه حقوقی و نهادی، تقویت شوند و توسعه یابند.

۷ـ تقویت نهادهای مددکاری و روانی باید در دستور کار قرار گیرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید