گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۶:۲۱ :: ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
قراردادهای موقت کارگری بی توجهی به قانون کار است

دبیر جامعه اسلامی کارگران لرستان با منتخب مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در خصوص مشکلات و چالش‌های پیش‌ روی جامعه کارگری استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در این دیدار صمیمی علی دهقان‌نژاد از دکتر ویسکرمی نماینده منتخب درخواست کرد: در راستای همسان سازی حقوق کارگران در سطح کشور به مدد لرستان بیاید.

دهقان‌نژاد در ادامه قراردادهای موقت کارگری را بی توجهی به قانون کار هنگام عقد قرارداد عنوان کرد و گفت: قراردادهای سفید امضا از جمله مصادیق ناامنی شغلی جامعه کارگری است.

وی با اشاره به این‌که بیش از ۵۴ میلیون نفر از جمعیت کشور را قشر کارگری تشکیل می‌دهد، افزود: مشکلات حوزه کارگری باید با استناد به بند بند قانون کار پیگیری و حل و فصل شود.

دبیر جامعه اسلامی کارگران لرستان با بیان این‌که در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا کارگران و خانواده‌های آنان با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند، ادامه داد: عمده خواسته ما از دولت حمایت‌ها و توجهات بیش‌تر به نیازهای جامعه کارگری است.

دهقان‌نژاد با اشاره به این‌که طی ۴ سال گذشته هزاران کارگر در استان بیکار شده‌اند و در وضعیت معیشتی نامناسبی به سر می‌برند، اظهار کرد: با توجه به نرخ تورم ۴۲ درصدی در کشور، افزایش ۲۱ درصدی حقوق کارگران دردی از دردهای بی‌شمار آنان کاهش نداده است.

وی عنوان کرد: ما از دولت و مسئولان استانی انتظار داریم که از منابع مالی که در اختیار دارند در راستای توانمند سازی مالی کارگران را یاری نمایند تا بیش‌تر از این در رنج و سختی نباشند.

دهقان‌نژاد با اشاره به درصد بالای نرخ تورم در لرستان یادآورشد: ما هم‌چنان نسبت به افزایش حقوق و دستمزد کارگران گلایه و اعتراض داشته و پیگیر مطالبات کارگران خواهیم بود.

دبیر جامعه اسلامی کارگران با گریزی به فروش سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی موسوم به(شستا) در بورس خاطر نشان کرد: در این زمینه نیز بایستی اولویت اصلی با سهامداران اصلی یعنی خود کارگران باشد اما با روندی که دولت در پیش گرفته است بار دیگر جامعه کارگری متضرر خواهد شد.

وی بیان کرد: متاسفانه نیمی از کارخانجات لرستان با بی تدبیری مسئولان تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند که همین موضوع به افزایش بیکاری در لرستان دامن زده است.

دهقان‌نژاد در پایان از دکتر ویسکرمی درخواست کرد: در صحن مجلس شورای اسلامی فریادرس کارگران باشد و از حقوق حقه آنان دفاع کند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید