گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۵۸ :: ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
مدیرکل زندانهای لرستان: هنر درمانی یک کار عمیق فرهنگی است

عبدالمجید کشوری گفت: هنر فاخر برخواسته از فطرت و عمق وجود هنرمند است و پرورش این خصیصه در زندانی می تواند دریچه ی تازه ای از جهان هستی را به روی او بگشاید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرکل زندان های لرستان در مرحله نهایی اولین دوره از برنامه ی استعداد یابی (عصر جدید در زندان) در سخنانی اظهار داشت: اینکه زندانی با انجام چه عمل مجرمانه ای وارد زندان شده است مبحث دیگری است اما پس از ورود او به مجموعه زندان، اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی ویژه برای او یک اقدام مؤثر خواهد بود.

وی افزود: هدف ما در زندان ها از اجرای برنامه های متعدد و متنوع اصلاحی و تربیتی تلاش برای وا داشتن مددجو به حضور در آموزش هایی است که می تواند سبک و شیوه نگرش و تفکر وی را تغییر دهد.

کشوری تصریح کرد: طراحی و اجرای همه برنامه های آموزشی اعتقادی،فرهنگی و هنری همگی در راستای ایجاد تغییرات نگرشی صورت می پذیرد که در نهایت منجر به جلوگیری از بازگشت مجدد زندانی به زندان ها می شود.

وی در ادامه با اشاره به مسابقاتی که تحت عنوان مشق پرواز در زندان ها برگزار شد خاطرنشان کرد: مددجویان فراوانی در زندان ها حضور دارند که دارای قابلیت های منحصر بفردی در رشته های مختلف هستند که می توان با کشف و جهت دهی به آنها زمینه های بهره مندی جامعه را از آن فراهم ساخت.

این مقام مسئول اضافه کرد: برنامه مشق پرواز با هدف شناسایی مددجویانی که دارای توانایی و استعداد خاصی هستند طراحی و اجرا شد که باوجود اینکه این اتفاق برای اولین بار در سطح زندان های کشور رخ داد اما دستاوردهای ارزشمندی بهمراه داشت.

وی تصریح کرد: بدون شک در سال های آتی و با اجرای برنامه های از این دست شیوه تازه ای از برنامه های اصلاحی و تربیتی را شاهد خواهیم بود که می تواند به شکلی کاملا ملموس بر ایجاد تغییر در شیوه تفکری زندانیان اثرگذار باشد.

گفتنی است: مسابقه مشق پرواز یا عصر جدید در زندان؛ یک مسابقه استعدادیابی است که با هدف شناسایی زندانیان توانمند در رشته های مختلف فرهنگی،هنری و ورزشی با ابتکاره اداره کل زندان های لرستان برای اولین بار در سطح زندان های کشور اجرا شد که با استقبال قابل توجه مددجویان روبرو شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید