گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۱۴ :: ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
مدیرکل زندان های لرستان : نرخ بازگشت مجدد زندانیان کاهشی است

عبدالمجید کشوری با بیان اینکه در نظام زندانبانی اسلامی مفتخر به تلاش برای اصلاح رویه گذشته زندانیان هستیم از کاهشی بودن نرخ بازگشت مجدد زندانیان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، عضو شورای قضایی استان در نشست هم اندیشی مسئولین فرهنگی زندان های لرستان اظهار داشت : ما در زندانها ، مروج احکام دینی هستیم و بدون شک این یکی از ارزنده ترین برکات زندانبانی اسلامییست که در جای دیگری نظیر آن را نمی توان یافت .
وی افزود : در طول سالیان گذشته ؛ یکی از مدون ترین برنامه های سازمانی ، برنامه های فرهنگی بوده چرا که کلید واژه اصلاح و تربیت بعنوان اساسی ترین اولویت سازمانی محسوب می شود.

کشوری تصریح کرد: محور کار فرهنگی در زندان ها ، برنامه های اعتقادی و دینی است اما لازم است به منظور ترغیب و تشویق بیشتر زندانیان به مشارکت در برنامه های سازمانی ، استفاده مؤثر از دیگر حوزه های اصلاحی و تربیتی را مورد توجه قرار داد.

وی نقش کارگزاران فرهنگی زندانها در شخصیت بخشی به زندانیان را بسیار حساس توصیف و خاطرنشان کرد : استفاده بهینه از همه ظرفیتهای موجود و فراهم ساختن فضای فرهنگی مورد نیاز از طریق اجرای اثربخش تقویم فرهنگی سازمانی ، جذب منابع داخلی و بیرونی از دیگر اولویتهای کارگزاران فرهنگی بشمار می آید.

کشوری همچنین با اشاره به شیوه فعالیت در ایام شیوع بیماری کرونا تصریح کرد : متأسفانه شرایط پیش آمده به گونه ای است که تقریبا بسیاری از کشورها را تحت تأثیر قرار داده اما در زندانها می توان با پیروی از الگوهای تعریف شده ایمنی و بهداشتی نسبت به جلوگیری از کند شدن اقدامات اصلاحی ؛تدابیر لازم را اندیشید.

مدیرکل زندان های لرستان همچنین دقت در اجرای دستورالعملهای سازمانی ، ثبت و مستند سازی به موقع برنامه ها و انعکاس آنها را مورد تأکید قرار داد.

تأکید بر تشکیل هیأتهای اندیشه ورز در زندانها

حجت الاسلام تیموری نیز در این نشست ، ضمن مقدس برشمردن هر فعالیت انسان ساز که در چارچوب احکام دین مبین اسلام صورت می پذیرد بر موقعیت شناسی فعالان فرهنگی زندانها تأکید کرد .

وی افزود : تشکیل هیأتهای اندیشه ورز در زندانها که متشکل از فعالان فرهنگی و دیگر صاحب نظران این حوزه است می تواند فعالیتهای فرهنگی را به سمت و سوی انسان سازی هدایت کند.

این فعال فرهنگی و اجتماعی همچنین بر لزوم بهره گیری از همه ابزارهای فرهنگی ، ورزشی ، دینی و هنری با هدف ایجاد تغییر مثبت و ماندگار در نگرش و رویکرد زندانیان و خانواده آنها تأکید کرد.

وی همچنین ایجاد شورای اندیشه ورز ، بسترسازی محیط ، بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و گسترش فعالیت های فرهنگی به سمت خانواده مددجویان محبوس در زندانها را در غنای اقدامات فرهنگی مؤثر دانست.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید