گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۸:۱۲ :: ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
مراسم تجلیل از خادمین زندانهای لرستان برگزار شد

مراسم تجلیل از خادمین زندانهای لرستان با حضور مدیران کل اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، عبدالمجید کشوری در این مراسم گفت: پاداش حضور در مراسمهای بزرگداشت ائمه اطهار علیهم السلام به طور حتم از سوی این بزرگواران به طرق مختلف در زندگی محبان اهل بیت (ع) ساری و جاری خواهد شد اما قدر دانی از خادمینی که در دهه اول محرم شور و شوق وصف ناپذیری را در زندان های استان موجب شدند ، کمترین عملی است که لازم است انجام شود .
وی تصریح کرد: کار فرهنگی در زندانها بواسطه شرایط خاصی که بر آنها حاکم است از ویژگیهای خاصی برخوردار بوده که همین دلایل سبب می شود تا شکل و مدل اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی نیز متفاوت باشد.
مدیرکل زندانهای لرستان ادامه داد : تصور عمومی بر این است که زندانی بعنوان فردی که مرتکب یک عمل مجرمانه گردیده به لحاظ اعتقادی نیز دچار شکست عقیدتی شده اما واقعیت امر آن است که نه تنها این اتفاق رخ نداده بلکه از عزاداری سنتی زندانیان لرستانی در زندانها در دهه اول محرم که با اجرای آئین کهن گل مالی با شکوهی وصف ناشدنی برگزار شد می توان به وضوح جلوه های زیبایی از نهایت عشق و علاقه به ساحت مقدس سیدالشهدا (ع) را مشاهده کرد .
وی با بیان اینکه متأسفانه محدودیتهای قانونی و حقوق شهروندی زندانیان اجازه اکران عمومی تصاویر عزاداری آنان را به ما نمی دهد خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است با دیدن مراسم های اینچنینی ؛ ناخودآگاه این مهم به اذهان متبادر می شود که شیعه در هر جایگاه و مرتبتی عمیقا متوسل به ساحت حضرات معصومین است چرا که تنها راه سعادتمندی را حرکت در این مسیر مبارک می داند .
عضو شورای قضایی استان افزود : درست است که محبوس کردن زندانی بواسطه عمل مجرمانه ای که مرتکب شده در راستای اجرای قانون و تأمین امنیت جامعه است اما بواسطه مدل زندانبانی اسلامی ما ، همه حقوق فرد زندانی برای برخورداری از امکانات و ظرفیتهای آموزشی ، فرهنگی و اجرای سنن اعتقادی وی مورد احترام قرار می گیرد .
وی در پایان ابراز امیدواری کرد حضور گروههای جهادی و علاقه مندان به خدمت در زندانها منشأ برکات فراوان برای زندانیان گردد .
گفتنی است در پایان این مراسم تعدادی از روحانیون و مداحان نیز به ایراد مدح و سخن در باب پاسداشت مقام شامخ ائمه اطهار (ع) پرداخته و در همچنین از خادمین حسینی زندان های استان تجلیل بعمل آمد.
شایان ذکر است در دهه اول محرم در زندانهای استان ویژه برنامه های پرشوری با حضور وعاظ ، روحانیون و مداحان اهل بیت علیهم سلام اجرا شد که با اقبال بی نظیر زندانیان و همکاران مواجه شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید