معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۴۸ :: ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
مرگ های ناشی از کرونا ۳۲ درصد کاهش داشته است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان از کاهش 32 درصدی مرگ های ناشی از کرونا در پایان آذرماه گذشته نسبت به آبان ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر مریم کوشکی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، گفت: این میزن کاهش آمار مرگ ناشی از کرونا نتیجه ی افزایش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در ادامه ی روند طرح شهید سلیمانی و همچنین ایجاد محدودیت ها است.

وی ادامه داد: کاهش ۳۲ درصدی مرگ ناشی از کرونا در پایان آذرماه نسبت به ماه قبل از آن در شرایطی به وقوع پیوسته که پیش بینی های مورد نظر پس از شروع طرح محله محور کاهش ۱۰ درصدی بوده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد:خوشبختانه طرح مدیریت محله محور کرونا خیلی سریعتر از آنچه پیش بینی می شد تاثیرات خود را نشان داد.

دکتر کوشکی همچنین میزان کاهش ابتلا به کرونا و موارد بستری مشکوک را در این مدت به ترتیب ۶۲ و ۵۰ درصد عنوان کرد که نسبت به پیش بینی های قبلی ۲۰ درصد بهتر بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه در ادامه آخرین آمار مربوط به برنامه های طرح مدیریت محله محور بنام طرح شهید قاسم سلیمانی را تشریح کرد و اظهار کرد: از زمان شروع طرح تا کنون ۳۴۱۶۱ فرد دارای بیماری زمینه ای در منازل شناسایی و تحت قرنطینه ی معکوس قرار گرفته اند.

دکتر کوشکی گفت: تعداد افراد بالای ۶۰ سال که تا کنون مورد قرنطینه ی معکوس قرار گرفته اند نیز ۲۴۵۳۲ نفر بوده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای آذرماه تا کنون ۱۹۴۹۰ نفر که در معرض ابتلا قرار داشته اند شناسایی شده که از این تعداد ۱۰۲۷ نفر برای انجام تست کرونا به مراکز غربالگری معرفی شده اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه افزود: برای ۱۱۰۸ نفر نیز تست سریع در منزل انجام شده که از این تعداد ۸۱ نفر مثبت اعلام شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه در ادامه به برنامه های سازمان بسیج مستضعفین در راستای حمایت از خانواده های آسیب پذیر در قالب این طرح اشاره کرد و گفت: از ابتدای آذرماه تا کنون ۷۱۸۰ خانواده آسیب پذیر شناسایی شده و از بسته های حمایتی برخوردار شده اند.

دکتر کوشکی خطاب به مردم هم استانی عنوان کرد: هر چند آمارهای کرونایی کاهش پیدا کرده است اما فراموش نکنیم کرونا همچنان وجود دارد و نباید غافل باشیم.

وی تصریح کرد: این کاهش آمارها نتیجه ی رعایت پروتکل های بهداشتی است و اگر مردم از این موضوع غفلت کنند بازهم افزایش ابتلا، بستری و مرگ و میر شدت خواهد گرفت.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید