مدیرکل زندان های لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۱۳ :: ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
مهمترین تفاوت نظام زندانبانی ایران و دیگر نظامهای زندانبانی دنیا ، اهمیت بُعد اصلاحی و تربیتی است

مدیرکل زندان های لرستان در دیدار مسئول بسیج جامعه پزشکی استان با ابیان اینکه مهمترین تفاوت نظام زندانبانی ایران و دیگر نظامهای زندانبانی دنیا ، اهمیت بُعد اصلاحی و تربیتی است این رویکرد انسان محور را یک نگرش ارزشمند توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، عبدالمجید کشوری اظهار داشت : با هدف توانمندسازی زندانیان در حوزه های مختلف نظیر آموزشهای رسمی و غیر رسمی ، مباحث روانشناسی و مهارتهای اساسی زندگی ، روان درمانی ، اشتغال و حرفه آموزی اقدامات بسیار مؤثری انجام شده است.

وی افزود : میزان موفقیت در اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی رابطه مستقیمی با میزان بازگشت مجدد زندانی به زندان دارد و مجموعه اقدامات صورت گرفته سبب شده که نرخ بازگشت زندانی درکشور در قیاس با استانداردهای بین المللی در وضعیت خوبی قرار داشته باشد که این از برکات زندانبانی اسلامی محسوب می شود .

این مقام مسئول بیان داشت : از آنجا که نوع برخورد زندانبان جامعه اسلامی با محبوسین در بند بسیار مورد توجه است لذا با یک جستجوی ساده مشاهده می شود که این تعامل بر یک رابطه مهرورزانه و انسانی استوار است.

عضو شورای قضایی استان همچنین خاطرنشان کرد : ارتباط زندانها با بدنه جامعه و همکاری با گروههای مختلف در چارچوب قوانین و مقررات می تواند بسیار اثربخشی مثبتی داشته باشد که به همین دلیل در دوره جدید مدیریت سازمان ، از همه گروههای جهادی دعوت به همکاری شده است .

سرهنگ عبدالوحید ملک آرا نیز با بیان اینکه عملکرد شایسته ای از کارکنان زندان ها در مباحث مختلف را شاهد هستیم ؛ اقدامات فرهنگی ، بهداشتی و درمانی صورت گرفته در زندانها را قابل تقدیر ارزیابی کرد . وی افزود : این لطف پروردگار و تلاش ایثارگرانه کارکنان زندانهاست که با وجود اینکه زندان مکان بسیار حساسی است و این حساسیت کار را دوچندان سخت کرده است اما توفیقات اینچنینی حاصل شده است .

سرهنگ ملک آرا اظهار داشت : در بحث مبارزه با بیماری کرونا لازم است از نوع و شیوه عملکرد زندانها الگو گرفت چرا که شیوع این بیماری در زندانها که می توانست همانند برخی کشورهای مدعی به یک فاجعه انسانی تبدیل شود لذا مدیریت این بیماری در زندان های کشور یک اتفاق بزرگ است ..

وی افزود : گروههای جهادی در لرستان اقدامات شایسته ای در حوزه های مختلف انجام داده اند واین آمادگی نیز وجود دارد که با تمام توان در برنامه های زندانها مشارکت کنند .

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید