مدیرکل زندان های لرستان :
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۰۲ :: ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
همه خدمات زندانبانی می بایست در راستای تحقق آیه شریفه  وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا قرار گیرد

مدیرکل زندانهای استان لرستان در جمع کارکنان زندان مرکزی خرم آباد بر لزوم جریان سازی نوین در مفاهیم اصلاحی و تربیتی در زندانها تأکید و کسب موفقیت در زندانبانی اسلامی را منوط به بکارگیری همه منابع و ظرفیتها برای تحقق آیه شریفه " ومن احیاها فکانما احیاالناس جمیعا "برشمرد .

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، عبدالمجید کشوری اظهار داشت : شناسایی و رصد انواع جریانهای فکری در میان زندانیان ، مطالعه و تجزیه و تحلیل شیوه نگرشی آنها و تطبیق الگوهای احصا شده با شرایط مد نظر و بدنبال آن ایجاد یک طراحی جدید به منظور اجرای مطلوب تر دستورالعملهای سازمانی ، بازخورد مثبتی در زمینه ارتقاء سطح تاب آوری زندانیان در زمان تحمل کیفر ، باز اجتماعی شدن آنها و بازگشت آبرمندانه شان به آغوش جامعه و خانواده اثرات بسیار ماندگاری خواهد داشت .

وی در عین حال تأکید کرد : لازمه تحقق برنامه های مورد نظر ، خودباوری و معتقد بودن به انجام کار اعتقادی و جهادی است چرا که در غیر اینصورت فرد ضرورتی برای بهبود وضعیت خدمتی خود نمی بیند و در نتیجه سرعت اجرای فرآیندها نیز کند خواهد شد .

این مقام مسئول اضافه کرد : زندانبانی بنا به ماهیتی که دارد از مشاغل ویژه بشمار رفته فلذا حضور در این کار علاوه بر مباحث تخصصی علاقه و پشتکار فراوانی را طلب می کند .

وی افزود : تعهد و مسئولیت پذیری از دیگر ویژگیهای یک زندانبان است چرا که زندانی در نظام اسلامی تنها بعنوان یک محبوس به آن نگریسته نمی شود بلکه علاوه بر تحمل مجازات حبس برای او برنامه های اصلاحی و تربیتی در نظر گرفته که یک زندانبان می باید از توانایی لازم برای دستیابی به این مهم آمادگی و توانایی لازم را داشته باشد .

مدیرکل زندان های لرستان ادامه داد : با وجود اینکه مسئولیت پذیری و روحیه خدمتگذاری در همه مشاغل و سازمانها و مؤسسات دولتی و غیر دولتی از مهمترین اولویتها بشمار می روند اما این واژگان در نظام زندانبانی ما دارای محتوا و مفاهیم بسیار عمیق و کاربردی هستند که همین موضوع تمایز کار زندانبانی از دیگر مشاغل را به وضوح نشان می دهد .

کشوری خاطرنشان کرد : احترام به زندانی و حفظ کرامت او و خانواده اش از اساسی ترین اولویتهای ما محسوب شده و عمل به دستورالعملهای این حوزه بسیار ضروری است .

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید