تاریخ: ۱۹:۵۱ :: ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
واژه خبرنگار را قربانی نکنید!/ ردپای اداره کار در تشویش رسانه ها

نرگس سپه وند- اخیرا اختلافاتی فضای رسانه‌ای استان را مسموم کرده است؛ حرمت شکنی، لجبازی، تقابل رسانه ها و عضوگیری بی‌حساب و کتاب دو تشکل خانه مطبوعات و انجمن صنفی خبرنگاران عواقب جبران ناپذیری دارد!

پایگاه خبری سنگ نوشته، یادداشت- تخلف یا هرگونه شائبه زیان آوری از سوی خانه مطبوعات نباید با تکثیر قارچ گونه خبرنگاران غیرحرفه‌ای در انجمن صنفی خبرنگاران جبران شود. فلسفه وجودی این دو تشکل که هم اکنون تعدادی از اعضای عادی و هیئت مدیره خانه و صنف مذکور مشابه هستند، چیست؟! چه گام مثبت و برنامه بلندمدتی برای خبرنگاران توسط این صنف برداشته شده جز هیاهو و ایستادن خبرنگار مقابل خبرنگار؟! حتی عرصه به ورطه‌ای برای گرفتن انتقام شخصی از هم مبدل گشته. با شرایط حال حاضر بویی از انسجام و اتحاد رسانه های استان به مشام نمی‌رسد! این بود فرهنگ کار جمعی، مذاکره و گفتگو برای حل مشکلات استان و متقاعد کردن جامعه مدنی؟! هر خبرنگاری که به خبرنگار بودن خودش اعتقاد دارد، مقابل این پدیده که هر فردی از هر صنفی به راحتی می تواند برای دریافت کارت خبرنگاری اقدام کند، رگ غیرتش ورم خواهد کرد. پس دلیل وجود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و وزارت ارشاد در چیست؟!
چرا خبرنگارهایی که سال‌ها خاک این عرصه را خوردند مقابل این پدیده احساس مسوولیت ندارند؟! همه چیز در استان ما شوخی و استهزاست. ما لرها کلا شوخ طبع هستیم اما اخیرا شوخی های حول محور رسانه در لرستان بیش از حد بی مزه شده است! لذا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و بویژه اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان که مجوز انجمن صنفی خبرنگاران را صادر کرده است، انتظار داریم با انحلال این انجمن به مشکلات، جنجال های روزانه و ضربه مهلک وارد شده به پیکر نحیف رسانه در لرستان پایان بخشند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید