راهداری لرستان کار را تمام کرد؛
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۷:۲۳ :: ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
پرونده پل شهدای دانش آموز بروجرد بسته شد

آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه ساخت پل شهدای دانش آموز بروجرد با حضور استاندار لرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبیر سنگ نوشته، دکتر سید موسی خادمی استاندار لرستان در این مراسم با تقدیر از عملکرد دست اندرکاران این پروژه گفت: تلاش همه حوزه ها منجر به بسته شدن پرونده پروژه پل شهدای دانش آموز بروجرد شد اما نهایتا آنکه کار را تمام کرد حوزه راهداری و مدیرکل راهداری لرستان بود.

وی افزود: ناتمام ماندن دو پروژه شهری خیلی مردم استان را آزار می داد یکی از این پروژه ها زیرگذر خرم آباد و دیگری همین پروژه پل شهدای دانش آموز بروجرد بود که خوشبختانه این کار بعد از توافق با راهداری در کمتر از دو سال به نتیجه رسید.

راهداری لرستان از پرکارترین ادارات در سطح کشور است

مهندس عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز گفت: راهداری لرستان از پرکارترین ادارات در سطح کشور و از دستگاه های پیش رو در بحث ایمن سازی و سیل است به طوری که از ۱۴۰ دستگاه پل در دست اجرا تعداد ۸۵ دستگاه به بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به مشخصات پل شهدای دانش آموز بروجرد گفت: این پروژه در سال ۱۳۹۲ توسط شهرداری بروجرد آغاز و سپس به استانداری لرستان واگذار شده بود که تا سال ۹۷ تنها ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی داشت در سال ۱۳۹۷ با صلاحدید استاندار لرستان این پروژه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان محول شد که با انجام مطالعات توسط شرکت مهندسین مشاور راه پل گستر زاگرس هزاره، اجرای آن به شرکت توسعه و ساختمان واگذار گردید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان خاطرنشان کرد: این پروژه قرار بود در پایان سال ۹۸ به بهره برداری برسد که به دلیل سیل اسفند و بیماری کرونا درنهایت با تلاش شبانه روزی مجموعه راهداری لرستان و پیمانکار، با هزینه اعتباری بیش از ۱۴ میلیارد تومان در ۱۲ ماه به ثمر نشست و تقدیم مردم شریف و شهرداری بروجرد شد.
وی از پایان عملیات روکش آسفالت در سطح ۶۰ کیلومتر از راههای شریانی استان خبر داد و گفت: در سال جاری ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای استان اجرایی شده است که تا شهریور ماه به بهره برداری می رسد همچنین در قالب طرح های جابر و ابرار ۶۵ کیلومتر از محورهای روستایی استان زیرسازی و آسفالت خواهد شد.

شرفی با اشاره به دیگر پروژه های در دست اجرا در شهرستان بروجرد گفت: تقاطع غیر همسطح کشتارگاه، زیرگذر پادگان مهندسی و دهها پروژه دیگر در بروجرد در دست اقدام است و پروژه های بازسازی سیل در این شهرستان بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه بنا به توصیه رهبر انقلاب نباید زحمات دستگاه های اجرایی در پروژه ها نادیده گرفته شود، گفت: از اداره کل راهداری لرستان و شهرستان بروجرد که الحق و الانصاف در اجرای این پروژه وقت گذاشتند و مجدانه پیگیری کردند، قدردانی می شود.

در ادامه فاطمه مقصودی دیگر نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه بروجرد هم ضمن بیان نیازمندی های شهرستان در حوزه عمرانی از خدمات راهداری لرستان قدردانی نمودند.

همچنین در این مراسم استاندار لرستان با اهداء لوح سپاس از مهندس عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان و دیگر دست اندرکاران پروژه پل شهدای دانش آموز تقدیر نمود.

در پایان ضمن بازدید مسئولان از نمایشگاه عکس مراحل پیشرفت فیزیکی پل شهدای دانش آموز، این پل به زور رسمی افتتاح و تحویل شهرداری بروجرد به عنوان بهره بردار شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید