تاریخ: ۱۵:۵۹ :: ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
پروژه نیمه‌کاره بُرج‌های دو قلوی خرم‌آباد!

شهرام شرفی- پروژه بزرگ ساخت بُرج‌های دو قلوی شهر خرم‌آباد که نزدیک به میدان 22 بهمن (کیو) قرار دارد در سال‌های 93 و 94 تصویب شد و کلید خورد.

پایگاه خبری سنگ نوشته، یادداشت، در آن سالها، هوشنگ بازوند استاندار لرستان بود و شورای اسلامی دوره چهارم شهر خرم‌آباد روی کار بود. یحیی عیدی‌بیرانوند نیز شهردار خرم‌آباد بود.
یک دستگاه روزشمار هم مقابل چشم مردم نصب شد و روزشمار پایان پروژه را روزانه به مردم اعلام می‌کرد.
قرار اولیه این بود که حداکثر ظرف مدت ۳۶ ماه این پروژه بزرگ ۳۰ طبقه‌ای ساخته شود.
شرکت معین کوثر هم سرمایه‌گذار پروژه شد. برآورد سال ۹۴ هم این بود که ساخت کامل این پروژه بزرگ ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت. حتی گفته شد این پروژه بزرگترین پروژه استانی شرکت معین کوثر در کشور است.
اینگونه تصویب شد ۲۵ درصد سهم شهرداری و ۷۵ درصد سهم سرمایه‌گذار شود. زمینی که سالها به حال خود رها شده بود حالا شاهد ساخت یک پروژه بزرگ ساختمان‌سازی بود.
الان تیرماه ۹۹ است. خبری از قرار اولیه افتتاح یعنی ۳۶ ماه نیست!
شاید به زحمت پروژه ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
موضوع هم اینگونه گفته می‌شود که قرار اولیه آن بوده است که بعد از ۳۵ میلیارد تومان هزینه، واحدهای بنا پیش‌فروش شوند و هنوز پیش فروش نشده‌اند. پس، پروژه متوقف شده است!
اما هنوز متن کامل قرارداد اولیه در اختیار افکار عمومی قرار نگرفته است. همه تحلیل‌ها از نوع گفته‌های برخی اعضای شورای اسلامی شهر است.
مهم این است که تصویر متن کامل قرارداد در اختیار افکار عمومی قرار گیرد تا مردم و صاحبنظران هم با مطالعه کامل مفاد قرارداد بتوانند اظهار نظر دقیق نمایند.
اگر قرار بر پیش‌فروش بوده است چرا دستگاه روزشمار در معرض مردم به نمایش گذاشته شده است؟ نصب دستگاه روزشمار، یعنی اعلام قطعی تاریخ افتتاح پروژه.
سلیقه‌ای شدن توسعه یعنی همین: یک تیم مدیریتی پروژه‌ای را شروع می‌کند؛ تیمی مدیریتی بعدی می‌آید مفاد آنرا مورد انتقاد و سرزنش قرار می‌دهد!
در حالی که راه اصلی این است تلاش کنیم پروژه به مرحله تکمیل برسد نه اینکه متوقف شود!
عمر شورای اسلامی پنجم شهر خرم‌آباد رو به پایان است و هنوز این پروژه در وضعیت نیمه‌کاره، خودنمایی می‌کند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید