گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۰:۱۶ :: ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
پیگیری ایجاد بخش تحقیقات محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان

دکتر اسفندیار حسنی مقدم در جریان سفر به شهرستان پلدختر صبح امروز در محل دفتر فرماندار با آقای سید حمید کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی و آقای رضائیان فرماندار این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در ابتدای این دیدار سید حمید کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با تبریک انتصاب دکتر حسنی مقدم به سمت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت : ایشان از نیروهای خوش‌فکر ، نخبه ، توانمند و از چهره‌های علمی کشور در حوزه کشاورزی می باشد که امیدواریم در طی دوران مسئولیت خویش کارهای بزرگ و ماندگاری در حوزه کشاورزی انجام دهند.

وی همچنین خواستار اعتماد و اعتقاد بیشتر رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به نیروهای بومی جهت واگذاری مسئولیت‌ها شد.

در ادامه فرماندار شهرستان پلدختر گفت : سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی شهرستان پلدختر ۵۴ هزار هکتار است و ۱۳ درصد محصولات کشاورزی استان در شهرستان پلدختر تولید می شود.

مهندس حسن رضاییان تصریح کرد فقط ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه آبی است لذا ضروری است به این شهرستان نگاه ویژه‌ای شود چرا که مشکلات زیاد است.

در ادامه این دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان به استعداد شهرستان پلدختر در کشت گیاهان دارویی از قبیل مخصولات باغی خوزستانی ، گل گاوزبان ایرانی ، به لیمو و گل نرگس اشاره کرد و گفت کشت این گونه گیاهان باعث ایجاد اشتغال و تولید ثروت می شود

این مقام مسئول در پیگیری جهت ایجاد بخش تحقیقات باغبانی در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با رویکرد تحقیقات محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری از جمله خرما ، مرکبات ، کنار و انجیر شهرستان قول مساعد داد.

دکتر حسنی مقدم از راه اندازی تعداد ۶ ایستگاه پمپاژ که باعث آبی شدن مقدار ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم شهرستان پلدختر خواهد شد خبر داد.

وی در پایان به خسارت ۱۴۰۰ میلیارد تومانی سیل فروردین ۹۸ به زیرساخت های بخش کشاورزی استان لرستان اشاره کرد و گفت تاکنون فقط ۱۱۱ میلیارد تومان جهت بازسازی زیر ساختها تخصیص داده شده و این مقدار کمتر از ۱۰ درصد خسارت وارد شده است لذا ضروری است توسط مدیریت ارشد استان و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیگیری های لازم جهت تامین اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌ها از قبیل کانالهای آبرسان ، قنوات ، جاده‌های بین مزارع و … صورت پذیرد تا پلدختر بعد از سیل به پلدختر قبل از سیل و بهتر از قبل برگردد.

در این سفر رضا زینی‌وند ، مدیر حراست سازمان ، مهندس خوش صفا معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان و مهندس فریدونی مدیر آب و خاک سازمان دکتر اسفندیار حسنی مقدم ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان را همراهی می کردند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید