گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۴۸ :: ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
کاشت یک میلیون اصله نهال در لرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه تاکنون حدود یک میلیون اصله نهال در استان کاشته شده است، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حتی یک متر از فضای سبز استان تغییر کاربری نشده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، احمدرضا دالوند صبح امروز در جشن ملی روز درختکاری با بیان اینکه تاکنون حدود یک میلیون نهال در راستای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در استان اجرا شده است، اظهار کرد: آذر ماه سال جاری کلنگ کمربند سبز در خرم آباد زده شد که امیدواریم این طرح در کمترین زمان ممکن اجرا و نهایی شود.

وی افزود: این طرح بزرگ به نام شهدای گرانقدر به ویژه شهدای غریب که در اسارت به شهادت رسیدند نامگذاری شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان دلیل از بین رفتن باغات و سرسبزی خرم آباد را تغییر کاربری‌های غیر کارشناسانه عنوان کرد و گفت: مهمترین کار مبارزه با این رویه قوانین خوبی از جمله کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک است که توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حتی یک متر از فضای سبز شهرهای استان تغییر کاربری نشده است، افزود: در حوزه کشاورزی نیز دستورالعمل‌ها و ضوابط خوبی در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی صادر شده است.

دالوند بر لزوم اجرای کمربند سبز در دیگر شهرهای استان و ایجاد فضای سبز در دهیاری‌های استان تاکید کرد و گفت: کاشت حدود ۲۰۰ هزار اصله نهال در حوزه دهیاری‌های استان اجرا می‌شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید