تاریخ: ۱۴:۳۰ :: ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
گذشت از قصاص پس از ۴۵ سال به احترام امام رضا(ع)

رییس دادگاه عمومی بخش پاپی( سپیددشت) گفت: با گذشت خانواده گرواند پس از حدود ۴۵ سال در پویش « به احترام امام رضا (ع) می‌بخشم» از حق قانونی و شرعی خود یعنی قصاص گذشتند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، رییس دادگاه عمومی بخش پاپی( سپیددشت) گفت: با گذشت خانواده گرواند پس از حدود ۴۵ سال در پویش « به احترام امام رضا (ع) می‌بخشم» از حق قانونی و شرعی خود یعنی قصاص گذشتند.

کاظم نظری شیخ آباد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه در پی اختلافات طایفه‌ای و درگیری‌های متعدد بین دو خاندان گراوند و قالبی حاجیوند ( از ایل بختیاری) با همدیگر یک فقره نزاع دسته جمعی در تابستان سال ۱۳۵۷ رخ می‌دهد، اظهار کرد: در این نزاع یکی از مردان طایفه “گراوند” به قتل رسیده و متهم پس از ارتکاب جرم بی درنگ از محل وقوع جرم و حتی استان لرستان خارج می‌شود.

وی بیان کرد: پس از پیگیری شکات و بررسی‌های انجام شده توسط دادگاه عمومی بخش پاپی( سپیددشت) متهم پرونده در سال ۱۳۹۷ پس از مدت چهل سال در یکی از شهرستان‌های استان تهران دستگیر می‌شود.

رییس دادگاه عمومی بخش پاپی ( سپیددشت) افزود: پس از سپری شدن مراحل قانونی سرانجام حکم محکومیت متهم به قصاص نفس در مراجع قضایی صادر و پس از قطعیت، پرونده جهت اجرای حکم به دادگاه عمومی بخش پاپی بازگردانده شد.

نظری شیخ آباد، گفت: از سوی دیگر با توجه به رسالت برقراری صلح و سازش در دستگاه قضایی همزمان با آغاز رسیدگی به این پرونده، جمعی از سفیران صلح، ریش سفیدان و بزرگان با محوریت دادگاه عمومی و اعضای شورای حل اختلاف بخش پاپی با برگزاری نشست‌های متعددی با خانواده مقتول خواستار گذشت و عفو متهم بودند.

وی اظهار کرد: علاوه‌بر این در کنار تلاش افراد ذکر شده زحمت‌های فراوان بزرگان ایل گراوند نیز ستودنی است.

رییس دادگاه عمومی بخش پاپی خاطر نشان کرد: ایل گراوند تلاش‌های ارزنده‌ای را به منظور گذشت خانواده مقتول از قصاص، انجام دادند.

نظری شیخ آباد گفت: سرانجام با تلاش‌های پیگیر خانواده مقتول در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۳ با توجه به شعار «به احترام امام رضا(ع) می‌بخشم» از حق قانونی و شرعی (قصاص) خود گذشتند.

وی خاطر نشان کرد: با این گذشت و بخشش کینه و دشمنی دیرینه بین دو خاندان گراوند و قالبی حاجیوند پس از نزدیک به نیم قرن پایان پیدا کرد و جای خود را به صلح و آشتی داد.

به گفته رییس دادگاه عمومی بخش پاپی، فرد عفو شده به کانون گرم خانواده بازگشت.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید