گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۳:۱۰ :: ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
شناسایی ۱۰۱مورد تغییر کاربری غیر مجاز در سطح استان لرستان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان خبر داد: تعداد 101مورد تغییر کاربری شناسایی؛تعداد 5مورد جمع آوری ادوات و تجهیزات ؛تعداد 7مورد اجرای تبصره یک ماده 10داشته است که تعداد شناسایی تغییر کاربری و تحویل اخطاریه به متخلفین نسبت به آمار فروردین سال گذشته افرایش 71 درصدی داشته است .

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، کاوس رمضان زاده افزود :امسال۱۲گشت‎ حفاظتی خودرویی با نظارت سرهنگ قدمی فرمانده یگان حفاظت امور اراضی از تاریخ ۲۹/۱۲/۱۳۹۸ لغایت ۱۵/۱/۱۳۹۹ در آماده‎باش کامل به‌سر برده و اراضی کشاورزی و با‌غ‌های استان را رصد نموده اند.

کاوس رمضان زاده افزود: متاسفانه در تعطیلات سال نو عده‌ای با سوءاستفاده از فرصت ایجاد شده اقدام به تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی می نمایند ، از این رو مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با تشکیل اکیپهای گشت‌زنی به صورت مستمر در سطح استان تعداد ۱۰۱مورد تغییر کاربری شناسایی؛تعداد ۵مورد جمع آوری ادوات و تجهیزات ؛تعداد ۷مورد اجرای تبصره یک ماده ۱۰داشته است که تعداد شناسایی تغییر کاربری و تحویل اخطاریه به متخلفین نسبت به آمار فروردین سال گذشته افرایش ۷۱ درصدی داشته است .

وی از مردم درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی، موضوع را از طریق سامانه ۱۳۱ که به‌صورت شبانه‌روزی و حتی در ایام تعطیل فعال می باشد ، اطلاع دهند.

مدیر امور اراضی استان لرستان تاکید کرد: با دادستان مرکز استان و شهرستان ها و نیروی انتظامی جهت اجرای تبصره یک ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی هماهنگی لازم صورت گرفت و با متخلفان برخورد قانونی شد.

کاوس رمضان زاده اقدامات ترویجی‌- آموزشی شامل توزیع بروشور و نصب بنر در معابر پرتردد و گلوگاه‌های سطح شهر و روستا توسط گشت‌های حفظ کاربری ؛ ارسال بیش از ۲۰۰۰ پیامک به (کشاورزان ،شوراها، دهیاران،و…) ارسال پیامک به متخلفین شناسایی شده ،اطلاع رسانی وسیع در فضای مجازی با استفاده از شبکه های بومی و محلی را از دیگر فعالیتهای مدیریت امور اراضی در ایام نوروز اعلام کرد.

وی اشاره کرد: امسال در تعطیلات نوروزی با توجه به شیوع ویروس کرونا به منظور پیشگیری از ابتلا کارکنان بر رعایت نکات بهداشتی تاکید و این مهم توسط عوامل گشتی مد نظر قرار گرفته است .

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید