تاریخ: ۱۷:۰۲ :: ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
۵۲ درصد موارد فوتی بر اثر سو مصرف مواد مخدر ناشی از مصرف داروهای متادون و ترامادول می باشد

صبح امروز دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: ۵۲ درصد موارد فوتی بر اثر سو مصرف مواد مخدر ناشی از مصرف داروهای متادون و ترامادول می باشد و در کل استان ۱۳۵ مرکز درمان سرپایی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، محمود آشناگر تصریح کرد: اعتیاد معضلی جهانی ست و همه گیر است که نه تنها در استان و کشور ما بلکه در تمام دنیا با این معضل خانمانسوز دست و پنجه نرم می کنند لذا مبارزه با اعتیاد و آسییهای اجتماعی ناشی از آن وظیفه یک دستگاه یا مقامات مسوول نبوده بلکه شایسته است تک تک آحاد جامعه در مقابل آن حساسیت و حس مقابله و پیشگیری داشته باشند.

آشناگر با اشاره به اینکه در راه خطیر مبارزه با مواد مخدر درسطح کشور بیش از ۳ هزار ۸۰۰ شهید داده ایم، ابراز داشت: در استان لرستان نیز ۲۶ شهید فدای راه مبارزه با این معضل خانمانسوز گردیده اند که این مهم هویدا می سازد راه مبارزه با آن براحتی ممکن نبوده و همه دستگاه های اجرایی ائم از عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دیگز ارگانهاس دولتی و حتی مردم‌نهاد در تلاش هستند که میزان بلایا، شمار معتادین وآسیبهای اعتیاد را کاهش دهند که در هفته بزرگداشت مواد مخدر به آنان خداقوت گفته و تشکر می کنیم.

آشناگر با بیان اینکه ۳ هزار سازمان مردم‌نهاد در سطح کشور و ۴۰سازمان مردم نهاد فعال در سطح استان درحیطه مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارند، گفت: مبارزه با اعتیاد و آسیبهای اجتماعی ناشی از آن مختص هفته مبارزه با مواد مخدر نیست و در طول سال ادامه خواهد داشت و در این مسیر از دیدگاه و ظرفیت سازمانهای مردم‌نهاد و بویژه خبرنگاران استان در مقابله با اعتیاد و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی استقبال می کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان در همین راستا خبر داد: بزودی کمپین «نه به اعتیاد» راه‌اندازی می‌شود .

محمود آشناگر در پایان تشریح کرد: لرستان در سال گذشته با کشف ۹۵۰ تن شاهد یکی از بزرگترین کشفیات مواد مخدر در سطح ۴۰ سال گذشته بوده است و در این مدت‌۴۱ باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم شد. طبق تحقیقات بعمل آمده نیز بیشترین موادمخدر مصرفی در لرستان به ترتیب تریاک و هروئین هستند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید