مدیرکل بیمه سلامت لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۵۵ :: ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
بیش از یک میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان خبر داد: از جمعیت یک میلیون و۸۰۰ هزار نفری استان حدود یک میلیون و ۶۳ هزار نفر جز بیمه سلامت لرستان هستند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، شاهدخت فتحی بیرانوند در نشست خبری با اصحاب رسانه ادامه داد: از رسالت های بیمه سلامت ارتباط سطح سلامت مردم با هدف برقراری عدالت است و کاهش پرداخت از جیب بیماران است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان عنوان کرد: یکی از برنامه هایی که در قانون برنامه ششم استارت خورد نسخه نویسی الکترونیکی بود که خوشبختانه لرستان جز استان های موفق در این حوزه بوده و همکاران ما با کار شبانه روزی عملکرد بسیار مطلوبی در این حوزه داشته اند.

شاهدخت فتحی بیرانوند اظهار داشت: ۱۰۰ درصد نسخه نویسی به صورت الکترونیکی در حال اجراست و خوشبختانه کشور گام های اساسی در این بخش انجام داده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سه دهک پایین درآمدی به صورت رایگان در لرستان بیمه شده اند، افزود: همچنین طرح دارویار نیز در سطح استان انجام شده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان ادامه داد: با توجه به اجرای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی انجام طرح دارویار موفق انجام شده است.

فتحی بیرانوند گفت: کاملا به صورت سر وقت پرداختی های بیمه سلامت به موسسات و داروخانه ها انجام شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: در حوزه بیمه همگانی باید گفت که افرادی که تاکنون هیچ دفترچه درمانی نداشته اند رایگان بیمه شده اند و بر اساس این طرح پزشک خانواده برای آنها تعریف شده است و این افراد دغدغه مراجعه به مراکز دولتی را نداشته باشند و مریض با پرداخت ۷ هزار تومان حق ویزیت به پزشک مراجعه می کنند .

این مسوول اظهار داشت: همچنین این افراد می توانند با مراجعه به پزشکان متخصص نیز از این حمایت ها برخوردار شوند و این اقدام بسیار ارزشمند است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان در ادامه با اشاره به حمایت از زوج های نابارور، افزود: جبران هزینه ناباروری در تعهد بیمه سلامت قرار گرفت و ۹۰ درصد هزینه های این زوجین پرداخت می شود که این امر کمک زیادی به درمان زوجین می کند و تعداد زیادی ثبت نام کرده و به گروه های متخصص معرفی شده اند.

فتحی بیرانوند گفت: ۱۱۵ مرکز جامع خدمات سلامت در روستاهای لرستان وجود دارد که ۲۰۰ پزشک و ۱۴۸ ماما در آنها مستقر بوده و سال گذشته ۹۰ میلیارد تومان در این حوزه پرداختی داشته ایم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید