رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده لرستان:
تاریخ: ۱۷:۱۴ :: ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
۳۵ هزار واحد مسکونی ارزیابی شده اند

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی لرستان با اعلام خبر فوق افزود: از ۳۵ هزار واحد مسکونی ارزیابی شده تاکنون ۳۰ هزار واحد تشکیل پرونده داده اند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، رئیس ستاد هماهنگی بازسازی لرستان با اعلام خبر فوق افزود: از ۳۵ هزار واحد مسکونی ارزیابی شده تاکنون ۳۰ هزار واحد تشکیل پرونده داده اند.

رضا خواجه ای اظهار داشت : با توجه به وقوع سیل ۱۲ فروردین ماه در لرستان از همان ساعات اولیه تیم های بنیاد مسکن به منطقه اعزام و در حال حاضر ۶ ستاد معین در منطقه حضور دارند که ۵ ستاد از استان های مختلف و یک ستاد معین از لرستان می باشد.

وی افزود: تا به امروز از یکهزار و ۱۲۸ واحد مسکونی آواربرداری شده و ۷۶۰ واحد پی کنی انجام گرفته، در ۸۰ واحد اجرای فونداسیون داشته ایم و مابقی واحدها در حال اجرا هستند.

مقام ارشد ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده لرستان آمارهای دیگری نیز ارائه داد : عملیات تعمیر ۴ هزار واحد مسکونی انجام گرفته؛ ۷ هزار و ۶۰۰ واحد به بانک های عامل معرفی شده اند که تاکنون برای۲ هزار و ۴۰۰ واحد از آنها اخذ قرارداد شده .

وی به پرداخت تسهیلات بلاعوض هم گریزی اجمالی زد و گفت : با اعتباری به مبلغ ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به ۶ هزار و ۳۰۰ واحد تسهیلات بلاعوض پرداخت شده .

رضا خواجه ای با بیان اینکه باتوجه به اجاره نامه ها به خانوارهای مستاجر نیز اجاره بهاء پرداخت گردیده ، تصریح نمود : کلیه تسهیلات پرداختی از طریق بانک ها صورت پذیرفته ، الحمدالله اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده و تمام سعی بر این است که با کمک و مشارکت مردم بازسازی سرعت بگیرد تا بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن واحدها را به بهره برداری برسانیم .

وی بیان داشت : مجموع واحدهای احداثی در روستاها ۱۱ هزار و در شهرستان ها ۲ هزار واحد می باشد و مابقی تعمیری هستند تلاش ما این است که واحدهای تعمیری را هر چه سریع تر به نتیجه مطلوب رسانده و انشالله تا پایان سال واحدهای احداثی نیز با حضور و مشارکت مردم به بهره برداری برسند .

رئیس هماهنگی بازسازی لرستان با سوال خبرنگار به موضوع معیشتی ورود کرد و اذعان داشت : در بحث معیشتی اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان پرداختی داشته ایم و اکنون نیز در حال پرداخت هستیم .

رضا خواجه ای با اشاره به اینکه جمع آوری چادرها ارتباط مستقیمی با بنیاد مسکن ندارد خاطرنشان ساخت: در بررسی به عمل آمده یکهزار واحد تخریب صد در صد شده اند که به آنها اجاره بهاء تعلق گرفته و مابقی که مستاجر هستند و اکنون زیر چادر زندگی می کنند با ما اگر همکاری لازم را داشته و با پول رهنی که از صاحبخانه دریافت کرده اند و با تسهیلات معیشتی که ما در اختیار آنها قرار داده ایم دیگر می توانند مدیریت کنند و در منزلی استقرار یابند تا چادرها هر چه زودتر جمع آوری شوند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید