با حضور وزیر نیرو:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۱:۱۰ :: ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
بازسازی شبکه های توزیع برق شهرستان پلدختر آغاز شد

در جریان سفر دکتر اردکانیان وزیر نیرو عملیات بازسازی شبکه های توزیع برق شهرستان پلدختر که در اثر سیل تخریب شده بودند آغاز گردید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در جریان سفر دکتر اردکانیان وزیر نیرو عملیات بازسازی شبکه های توزیع برق شهرستان پلدختر که در اثر سیل تخریب شده بودند آغاز گردید.

دکتر اردکانیان وزیر نیرو به منظور پیگیری و بازسازی شبکه های تخریب شده ناشی از سیل فروردین ۹۸ امروز پنج شنبه وارد شهرستان پلدختر شد.

مهندس فریدون خودنیا مدیرعامل برق لرستان در این خصوص گفت: با مساعدت های وزیر محترم نیرو درحضور استاندار لرستان در محل استانداری و با حضور دکتر رخشانی مهر معاونت هماهنگی توزیع شرکت توانیر تفاهم نامه بازسازی شبکه های تخریب شده ناشی از سیل شهرهای پلدختر و معمولان و روستاهای تابعه در خردادماه ۹۸ به امضای مسئولین رسید.

خودنیا گفت: بر اساس مفاد مندرج درتفاهم نامه مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال از محل بودجه های جاری شرکت توانیر جهت اصلاح و بازسازی شبکه های فوق اختصاص داده شده که مقرر گردیده بخشی از آن در وجه شرکت توزیع برق استان مرکزی که بعنوان استان معین مشخص گردیده واریز گردد .

مدیرعامل برق لرستان گفت امروز ۶ تیرماه ۹۸ با حضور دکتر اردکانیان وزیر محترم نیرو و دکتر خادمی استاندار لرستان عملیات های فوق آغاز و به مرحله اجرا رسید.

ایشان اظهار داشت: شبکه های تخریب شده ناشی از سیل پس از فروکش کردن آب رودخانه بصورت موقت جهت برقدار کردن مشترکین احداث شده بود که اصلاح و بازسازی آنها با پیگیریهای مجدانه وزیر محترم نیرو امروز استارت خورد.

وی گفت: اخذ اعتبار مصوب جهت بازسازی شبکه های تخریب شده در حال پیگیری است و امیدواریم در چند روز آینده موفق به دریافت اعتبار مذکور گردیم.

در پایان مهندس خودنیا مشخصات پروژه های شهرهای پلدختر و معمولان را که بر اساس مفاد تفاهم نامه تعهد گردیده بشرح ذیل عنوان نمود.

۱. بازگرداندن شبکه های تخریب شده به حالت پایدار با احداث شبکه های جدید با رعایت کامل شرایط استاندارد
٢. خارج نمودن شبکه های برق رسانی از بستر رودخانه و مناطق رانشی و ناپایدار
٣. بالا بردن ظرفیت شبکه با استفاده از طراحی های جدید متناسب با شرایط محیطی.
۴. بالا بردن قدرت مانور شبکه با نصب تجهیزات مانوری.
۵. بالا بردن ضریب پایداری و امنیت شبکه
۶. کاهش چشمگیر خاموشی ها بعد از احداث شبکه های جدید با استفاده از تجهیزات به روز و استاندارد و نصب تجهیزات مانوری.
٧. اصلاح و بهینه سازی بیش از ۴۰۰ کیلومتر شبکه های برق رسانی که بر اثر سیل دچار تنش شده اند.
٨. احداث ٧۵ نقطه عبور عرضی با استفاده از دکل در شبکه های فشار متوسط شهرستان پلدختر.
٩. احداث بیش از ٧۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط جدید در مناطق سیل زده.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید