رییس انجمن موسیقی لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۷:۲۸ :: ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
آموزش موسيقي در آموزشگاه ها يكپارچه و استاندارد نيست

رییس انجمن موسیقی لرستان گفت:بسته به سليقه و نظر مديريت و مربی هاي آموزشگاه روش آموزش متفاوت است و اگر استانداردهاي لازم در روش هاي مختلف رعايت نشود مي تواند آسيب جدی به هنرجویان برساند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در ارتباط با نظارت بر عملکرد آموزش آموزشگاه های موسیقی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روش هايي براي نظارت و ارزيابي عملكرد آموزشگاه های موسیقی دارد ولي عملا در حد بخشنامه و پر كردن فرم در روند دريافت مجوزهاست و بعد از آن خبری از نظارت عملي و موثر نیست و همین نکته موجب پايين آمدن راندمان سيستم آموزش موسیقی شده است. از طرفی صلاحيت تدريس مدرسين آموزشگاه ها كه در سيستم نظارت وزارت ارشاد روش هايي براي تاييد يا عدم تاييد اين صلاحيت پيش بيني شده است ولي اين مساله هم به طور جد پیگیری و اجرایی نشده است.

با تمام این اوصاف خانواده ها به مربیان اعتماد می کنند زمان، انرژی و هزینه صرف می کنند تا فردای توام با موسیقی را برای کودکان بسازند در مقابل این وظیفه مربیان است که تعهد کاری و وجدانی داشته باشند.

عباسیان با اشاره به مربیانی که کمیت را فدای کیفیت می کنند اظهار داشت: اینکه برخی مربیان در بازه زمانی اندک تعداد زیادی هنرجو را آموزش می دهند خلاف مقررات و البته وجدان کاری یک مربی است.

هنرجو می بایست در هر جلسه از کلاس علاوه بر تحویل درس جلسه قبل و گرفتن مشق بعدی زمانی هم برای رفع اشکال داشته باشد حالا اینکه شیوه تدریس برخی از مربیان به چه صورت است که امروز هنرجویان بسیار دارند اما فردا نوازنده های موفقی به هنرمندان این استان اضافه نمی کنند برای بنده جای سوال است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید