گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۴۳ :: ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
پروژه‌های بهسازی جاده‌های لرستان جان می گیرد/احداث ۹۰دستگاه پل کلید خورد

با ابلاغ اعتبارات بازسازی، پروژه های بهسازی و روکش آسفالت محورهای آسیب دیده از سیل لرستان جان تازه می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، عارف امرایی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: با ابلاغ اعتبارات بازسازی راهها، پروژه های راهداری لرستان کلید خورده است به طوری که ظرف دو هفته آینده روکش آسفالت بیش از ۱۲ نقطه آسیب دیده محور معمولان- پلدختر به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه بهسازی و آسفالت حدفاصل ویسیان تا معمولان نیز تا ۱۰ روز آینده شروع می شود، افزود: درمجموع بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان پروژه بهسازی و روکش آسفالت در استان به مناقصه رفته است که با انتخاب پیمانکاران توانمند در هفته های آینده شاهد تغییراتی محسوس در وضعیت جاده های استان خواهیم بود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: همچنین ساخت ۹۰ دستگاه پل بزرگ و کوچک با اعتباری بالغ بر ۳۵میلیارد تومان در دستور کار است که مناقصه های آنها برگزار شده است و به محض انتخاب پیمانکار عملیاتی خواهند شد.

وی از اختصاص ۲۹ میلیارد تومان اعتبار به ایمن سازی راه های استان خبر داد و گفت: مناقصه پروژه های ایمن سازی محورهای استان نیز برگزار شده است و بخشی از مناقصه ها منجر به انعقاد قراردادو بخش دیگر به زودی تعیین تکلیف می شوند.

امرایی با اشاره به پیشرفت فیزیکی پل های فلزی روستاهای پلدختر افزود: تا ۱۰ روز آینده تردد بر روی پل طاق عباسعلی برقرار می گردد و استحکام سازی بیشتر پایه های پل در دستور کار قرار می گیرد، پل کلات زیودار در مهرماه به بهره برداری می رسد و ساخت پل برگلان سوخته نیز توسط شرکت ماشین سازی اراک در حال انجام است که پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه مونتاژ و ساخت آن به اتمام برسد و کار نصب آن انجام شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان خاطرنشان کرد: عمده مشکل موثر در به تاخیر افتادن پروژه های راهداری لرستان، عدم تخصیص قیر و تاخیر در ابلاغ اعتبارات بود اما در حال حاضر با ابلاغ اعتبارات، پروژه ها فعال شده است که امیدواریم با تلاش همکاران و همدلی و هماهنگی بین بخشی تا قبل از آغاز بارش ها بر مشکلات جاده های استان چیره شویم.

وی ضمن قدردانی از صبوری مردم مناطق سیل زده اظهار کرد: از مردم شریف انتظار داریم با صبوری خود ما را در انجام وظایف یاری نمایند.

 

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید