با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان رقم خورد؛
تاریخ: ۱۱:۰۵ :: ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
اشتغالزایی و کارآفرینی محله محور/ افتتاح دومین مزرعه پرورش و تکثیر زالو طبی ایرانی در محله حاشیه نشین فلک الدین خرم آباد

با حضور مریم پورسرتیپ مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان، دومین مزرعه پرورش و تکثیر زالو طبی ایرانی در محله حاشیه نشین فلک الدین خرم آباد با پیگیری دفتر تسهیل گری و توسعه محلی فلک الدین و میدان تیر، افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان در آیین افتتاح این واحد، بر نقش توانمندسازی دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی تأکید کرد و گفت:«بهره گیری از مشارکت مردمی و مشارکت معتمدان محله ها، می تواند باعث افزایش راندمان کاری دفاتر تسهیل گری در زمینه های مختلف و افزایش موفقیت در اجرای برنامه ها و طرح های متنوع شود».
پورسرتیپ توضیح داد که ایجاد اشتغال به ویژه برای زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست در محله های حاشیه نشین از جمله اهداف حمایت از طرح های اقتصادی و اشتغالزا در اینگونه محله هاست.
مریم پورسرتیپ، تأکید کرد که تقویت پروژه های اشتغالزایی و کارآفرینی محله محور از جمله متغیرهای ذیل اقتصاد مقاومتی است و بایستی از اینگونه طرح ها و پروژه ها حمایت شود تا نرخ بیکاری، کاهش یابد.
گفتنی است مدیریت دفتر تسهیل گری و توسعه محلی فلک الدین و میدان تیر شهر خرم آباد را پژمان دالوند، عهده دار است و رضوان حسینی، کارشناس اقتصادی این دفتر است.
علاوه بر حضور مریم پوسرتیپ، افراد دیگری همچون دکتر میر، شیرزاد (نماینده قرارگاه جهادگران اقتصادی)، دالوند (معاون اداره صمت)، حجت الاسلام و المسلمین علی نیا(معتمد محله)، جابریان (کارشناس اشتغال سازمان بهزیستی)، در آیین افتتاح این طرح اشتغالزایی محله محور، حضور داشتند.
شهر خرم آباد که مرکز استان لرستان است در حال حاضر، دارای تعداد ۱۵ محله حاشیه نشین است.
معمولاً محله های حاشیه نشین معضلات و آسیب های مشترکی همچون فقر، بیکاری، زنان بی سرپرست و … دارند.
دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی، کوشش می کنند فرایندهایی همچون آگاه سازی، تقویت فرهنگ مطالبه گری محله محور، افزایش مشارکت گرایی مردم محله، پیگیری مطالبات مرتبط با توسعه محله محور و … را انجام بدهند.
در هر دفتر تسهیل گری و توسعه محلی، کارشناسان مختلفی از حوزه های متنوع حضور دارند تا روال امور و پیگیری طرح ها و مطالبات مردمی برمبنای نگاه «کارشناس محور»، پیش برود.

خبر: شهرام شرفی

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید