تاریخ: ۷:۲۲ :: ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
آمادگی بنیاد مسکن برای ساخت مسکن روستاییان فاقد مسکن یا فرسوده

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان،از آمادگی این‌نهاد برای ساخت مسکن روستاییان فاقد مسکن یا فرسوده ،خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، مهندس مسعود رضایی، مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: دراستای حل مشکل مسکن روستاییان فاقد مسکن یا فرسوده و بر اساس ضوابط و قوانین‌ آمادگی داریم‌ در روستاهای واجد شرایط مکانی، مسکن بسازیم.

وی افزود:در روستاهای که زمین ها متعلق به اراضی منابع طبیعی باشد بر اساس ماده ۴ ،با درخواست از منابع طبیعی در صورتی که روستا مشمول طرح هادی و قابلیت الحاق داشته باشند، با توجه به تعداد خانوار، طبق روال قانونی، زمین و تسهیلات مناسب در اختیار افراد روستا قرار می دهیم.

رضایی تاکید کرد:روستاهایی که نقطه سکونتگاه های رسمی هستند، و خدمات و زیرساخت های لازم و همچنین افراد دارای کد روستایی نیز مشمول ساخت مسکن می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن اظهار داشت: سهمیه امسال لرستان ساخت ۷ هزار واحد مسکونی با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات است که تاکنون هزار و ۳۰۰ مورد برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی شده اند.

وی از مقاوم سازی ۷ هزار واحد مسکن روستایی در سطح استان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات بنیاد مسکن، مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستاهاست که هر سال، تعدادی از این واحدها با ارائه تسهیلات مقاوم سازی می شوند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید