استاندار لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۰۹ :: ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
پروژه فولاد ازنا یک سرمايه ملی و استانی است و نبايد راكد بماند

در ادامه پيگيری ها برای تعیین تکلیف پروژه های استان جلسه ای با حضور استاندار لرستان، تورك معاون دادستان تهران، گودرزی نماينده شهرستان های دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مالک كارخانه فولاد ازنا، سرمایه گذار جديد مجموعه و معاون بانك صنعت و معدن و نمایندگان دستگاه‌های نظارتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، استاندار لرستان در خصوص اين جلسه گفت: نحوه واگذاری كارخانه فولاد ازنا به خريدار جديد، توان مالی، صلاحيت فنی و اجرایی و همچنين جدول زمانبندی راه اندازی كارخانه از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که پس از بررسی و تبادل نظر تصمیمات لازم اتخاذ شد.

دکتر زیویار اظهار داشت: اين كارخانه هم اكنون حدود ٨٥ درصد پيشرفت فیزیکی داشته و از فن آوری روز برخوردار بوده که روند اجرایی کارخانه به علت مشكلات قضایی مالك آن در گذشته، متوقف مانده است .

وی افزود: در این جلسه تصمیم بر آن شد توافق بين خريدار و فروشنده با نظارت دادستانی تهران و كمك استانداری لرستان حاصل شده و تا ۲۰ دی ماه سال جاری قيمت كارشناسی كارخانه انجام شده و عمليات اجرایی آن توسط مالك تا بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز شود .

استاندار لرستان در ادامه بيان داشت: به منظور اثربخشی اقدامات و تصمیم سازی بهتر، نمايندگانی از هر سه قوه در اين جلسه حضور داشتند و تاکنون برای اتمام و آغاز به كار اين كارخانه پيگيری های فراوانی در استان و در سطح ملی از طريق روٌسای قوا صورت گرفته است.

دکتر زیویار تصریح کرد: در راستای راه اندازی کارخانه فولاد ازنا از تمام ظرفيت ها و راهكارها برای اين مجموعه با اهميت استفاده خواهد شد و همچون گذشته از هیچ كمك و مساعدتی دریغ نمی شود .

وی با اشاره به اینکه بسیار مهم است خريدار صلاحيت لازم برای تکمیل پروژه و آغاز بهره برداری از اين مجموعه عظيم را داشته باشد، تاکید کرد: همه دستگاههای اجرایی ذیربط با هدف تسهیل در امورات بطور همزمان اقدامات لازم را برای انتقال سهام و راه اندازی اين كارخانه مهم انجام دهند چرا كه اين پروژه یک سرمايه ملی و استانی است و نبايد راكد بماند و هر چه سریعتر مقدمات فعال شدن و بهره برداری از آن فراهم شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید