تاریخ: ۰:۰۴ :: ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
افزایش بی رویه قیمت مسکن و اجاره بها در لرستان/ لزوم برخورد با مشاورین املاک بدون مجوز

استاندار لرستان از برخورد با مشاورین املاک فاقد مجوز در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، فرهاد زیویار امروز شنبه در حاشیه جلسه بررسی افزایش بی رویه قیمت مسکن و اجاره بها در لرستان در سخنانی اظهار داشت: جلسه‌ای که امروز برگزار شد، راجع به افزایش بی رویه قیمت اجاره بها در لرستان بود که متأسفانه در این زمینه هم استان ما رتبه اول را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه آن چیزی که در این جلسه مطرح شد، بررسی صحت و سقم این گزارشی بود که مرکز آمار ایران ارائه کرده است، بود عنوان کرد: در جلسه که با حضور فرمانداران ۱۱ شهرستان و مدیران دستگاه‌های ذی ربط و اجرایی برگزار شد، عمدتاً نکاتی که مطرح شد، بحث قانون گرایی و قانون گریزی بود.

استاندار لرستان بیان داشت: متأسفانه در رابطه با اجازه مسکن در استان با مشکلات و مسائل متعددی مواجه هستیم، یکی از مشکلات و مسائل اصلی همین تن ندادن به قانون است، این امر هم در ساخت و سازها و هم در بین مشاورین املاک وجود دارد که بدون مجوز راه اندازی شده اند.

زیویار با تاکید بر اینکه در این جلسه بر برخورد با این مشاورین املاک بدون مجوز تاکید شد و پیشنهاداتی در این جلسه نیز مطرح شد، افزود: بنا است که با توجه به ظرفیت‌هایی که در قانون و استان وجود دارد، مانند راه اندازی سامانه اطلاعات مربوط به مسکن که متولی آن دستگاه‌هایی مانند صنعت، معدن و تجارت، ثبت اسناد و… است، تصمیم گیری لازم صورت بگیرد، بنا است راجع به این موضوع جلسه‌ای برگزار کنند و اطلاعات لازم را در مورد دفاتر مشاور املاک، اجاره بها و مسکن جمع آوری و در این سامانه قرار داده شود.

وی افزود: بعد از اینکه این اطلاعات جمع آوری شد، راجع به این موضوع تصمیم گیری لازم صورت خواهد گرفت.

 
استاندار لرستان با اشاره به موضوع قیمت گذاری در حوزه مسکن عنوان کرد: مهم‌ترین مشکلی که در جلسه مطرح شد و ما نیز با آن مواجه هستیم، نبود نظارت است، موضوعی که بر آن در جلسه نیز تاکید داشتیم، کم کردن اجاره نیست، این امر نیز از جانب هیچ دستگاهی امکان پذیر نیست، مسئله اصلی ما نبودن نظارت در این حوزه و همچنین تن ندادن به قانون است.

زیویار تاکید کرد: اگر این موضوع ساماندهی شود، می‌توانیم قدم‌های خوبی را برداریم تا هم حق مشاورین املاک رعایت شود و هم قانون رعایت شود، الان مسئله اصلی ما این است که نظارتی راجع به این موضوع وجود ندارد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید