رئیس جمهور در سفر به لرستان:
تاریخ: ۹:۱۸ :: ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
امیدواریم غم بیکاری در لرستان را کاهش دهیم/ تخصیص اعتبار برای مرمت قلعه فلک‌الافلاک

حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان، صبح امروز جمعه و در یازدهمین سفر استانی خود وارد فرودگاه خرم‌آباد شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان در قالب یازدهمین سفر استانی خود وارد فرودگاه خرم آباد شد و مورد استقبال نماینده  ولی فقیه در لرستان، استاندار لرستان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی دیگر از مسئولان لرستان قرار گرفت.

 رئیسی در بدو ورود به لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ولادت حضرت زینب را تبریک می‌گویم و یاد شهدای عالی قدر این استان به ویژه ۶۳۰۰ شهید لرستان را گرامی می‌داریم، گفت  یاد شهدای پرستار و شهدای خدمت به مردم را گرامی می‌داریم و تقدیر می‌کنیم از خانواده معظم ایثارگران و عزیزان آزاده و کسانی که سال‌های دفاع مقدس مردانه ایستادگی کردند در مقابل دشمنان و پشتیبان جدی برای جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودند.

وی گفت: توفیق برای بنده و همکارانم است که امروز در جمع مردم لرستان باشیم، شرایط کرونایی مانع از این می‌شود در اجتماعات مردمی شرکت کنیم، دوست می‌داشتم در شهر‌های مختلف و در بین مردم مؤمن و باصفا حضور پیدا می‌کردم، اما شرایط اجازه نمی‌دهد آنگونه که باید اجتماعات برگزار شود.

رئیس جمهور کشورمان گفت: در جلساتی که هستیم، در شورای اداری و در نشست با نمایندگان اقشار و در بخشی از سفر با سرکشی به برخی واحد‌های نیمه تعطیل صنعتی در جریان مسائل و مشکلات قرار خواهیم گرفت.

حجت الاسلام رئیسی گفت: در لرستان شاهدیم علی رغم اینکه ظرفیت زیرساختی خوبی دارد، اما در صنایع برخی از واحد‌های صنعتی نیمه تعطیل است و برخی هم تعطیل شده است و این شرایط در حالی است که لرستان نیاز بسیاری به کار و ایجاد اشتغال دارد  این شرایط به شدت ما را رنج می‌دهد؛ در لرستان پسران و دختران تحصیل کرده بسیاری داریم که از بیکاری رنج می‌برند.

وی  گفت: در این استان ظرفیت‌های آب و خاک و کشاورزی وجود دارد، اما بیکار فراوان است، محور برنامه‌های ما این است موانع و مشکلات را بررسی کنیم و آنچه می‌شود در استان تصمیم بگیریم و مابقی را در تهران رسیدگی کنیم.

رئیس جمهور کشورمان گفت امیدواریم بتوانیم رنج بیکاری و بی شغلی را بکاهیم و ظرفیت‌های بسیاری که در استان وجود دارد به کار گرفته شود.

وزرای جهاد کشاورزی، نیرو، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و معاونین رئیس جمهور، حجت الاسلام رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

روز گذشته نیز وزیر راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده وارد لرستان شده اند.

بر اساس این گزارش، دیدار با اقشار مختلف مردم، حضور در جلسه شورای اداری، بازدید‌ها و… از برنامه‌های رئیس جمهور در یازدهمین سفر استانی خود در مقصد لرستان است.

همچنین وزرا نیز در شهرستان‌های لرستان حضور خواهند یافت تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این مناطق قرار بگیرند.

بازدید رئیس جمهور از کارخانه یخچال سازی بوژان خرم آباد

رئیس جمهور در ابتدای ورود خود به استان لرستان از کارخانه یخچال سازی بوژان شهرستان خرم آباد بازدید کرد و گفت: با توجه به وجود ظرفیت تولید و اشتغال‌زایی در این کارخانه، لازم است که ظرفیت اشتغالزایی آن در کمترین زمان ممکن تا پنج برابر افزایش یابد.

او ادامه داد: موانع توسعه تولید و اشتغال‌زایی این کارخانه باید در استان برداشته شود و در صورت نیاز به حمایت مرکز، ما نیز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

رئیس جمهور گفت: اولویت ما فعال کردن ظرفیت‌های موجود و توسعه اشتغالزایی است و در جا‌هایی که امکان افزایش اشتغال و تولید وجود دارد باید موانع آن برطرف گردد.

مدیرعامل کارخانه یخچال‌سازی بوژان نیز در جریان این دیدار درباره وضعیت تولید کارخانه توضیحاتی ارائه داد و گفت: این کارخانه هم‌اکنون با یک‌پنجم ظرفیت و ۱۰۰ نیرو درحال فعالیت است، اما توان افزایش تولید و اشتغال را تا پنج برابر دارد.

کیوان کاظمی ادامه داد: مهم‌ترین مشکل کارخانه بوژان، کمبود منابع مالی و اعتباری است که امیدوارم با حمایت دولت حل شود.

بازدید رئیس جمهور از قلعه تاریخی فلک الافلاک

رئیس جمهور در ادامه سفر خود به استان لرستان با حضور در قلعه تاریخی فلک الافلاک از تخصیص اعتبار برای مرمت این بنای تاریخی مربوط به دوره ساسانیان خبر داد./ باشگاه خبرنگاران جوان

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید