نایب رئیس شورای شهر خرم آباد:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۰:۴۶ :: ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
بابت کاستی‌ها در سطح شهر از همه مردم عذرخواهی می کنم/ تیم مدیریتی سند چشم انداز ۱۴۱۴ خرم‌آباد تشکیل شده است

نایب رئیس شورای شهر خرم آباد گفت: بابت کاستی ها در سطح شهر و مدیریت شهری از همه مردم عذرخواهی می کنم ،اما این بدان معنی نیست که اعضای شورای شهر ذره ای کوتاهی کرده اند و ما برای رضایت شهروندان تمام تلاش خود را انجام داده و خواهیم داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مجید دریکوند عصر امروز در چهل و هشتمین جلسه رسمی شورای شهر خرم‌آباد که به منظور گزارش عملکرد ۶ ماهه شورا با اصحاب رسانه تشکیل شد گفت: موضوع پژوهش در این دوره شورای شهر جایگاه بسیار مهمی دارد، مجوز ایجاد مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورا از سال ۹۴ توسط شورای عالی استانها ابلاغ شده و در چند ماه آخر دوره پنجم راه اندازی شد که این روند در دوره ششم ادامه داشت، مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر ایجاد و در حال حاضر جزء پیشروترین مراکز شوراهای سراسر کشور می باشد.

نایب رئیس شورای شهر خرم آباد بیان کرد: این مرکز طی سال جاری ۴ گزارش فصلی با عناوین ذیل منتشر خواهد کرد: گزارش راهبردی وضعیت پسماند شهر خرم آباد، گزارش راهبردی وضعیت آبهای سطحی،گزارش راهبردی تنگناهای های ترافیکی و گزارش راهبردی نقاط ضعف و و قدرت فرهنگی شهر و شهروندان.
لازم به ذکر است که در این جلسه از اولین گزارش راهبردی با عنوان وضعیت پسماند شهر خرم آباد رونمایی شد.

وی ادامه داد: برای اولین بار در عمر تاسیس شهرداری خرم آباد کتابی تحت عنوان «بافت تاریخی خرم آباد فیلی» توسط مرکز پژوهشها و مطالعات راهبردی شورای شهر چاپ شده و در روز خرم‌آباد در اردیبهشت ماه این کتاب رونمایی خواهد شد.

دریکوند تصریح کرد: دو کتاب دیگر به نام «باغ شهر خرم آباد» و «خرم آباد به روایت اسناد تاریخی» در دست تهیه و چاپ توسط این مرکز است.

وی اظهار کرد: طی رایزنی های صورت گرفته اخذ شعبه ای از کتابخانه ملی ایران در اولویت است و به دنبال مجوز آن هستیم.

دریکوند تاکید کرد: تیم نگارش سند چشم انداز ۱۴۱۴ خرم‌آباد تشکیل شده و تا پایان سال ۱۴۰۱ سند آن تحویل رسانه‌ها و مدیران خواهد شد.

وی یادآور شد: ۷۰ هکتار بافت تاریخی در سطح شهر وجود دارد و در حال حاضر ۶ هکتار آن در منطقه باباطاهر به صورت مرمت خواهد شد. این مرمت شامل کف سازی ، جداره سازی، نورپردازی و … خواهد بود و در نوروز ۱۴۰۱ میزبان گردشگران خواهد بود.

وی اضافه کرد: تجمیع حقوق شهرداری از اول فروردین ۱۴۰۱ اتفاق افتاده و یک ریال هم بدون برنامه‌ریزی هزینه نمی شود و پرداخت های بی رویه حذف شدند، پرداخت حقوق تمام مناطق و کارمندان به صورت همزمان انجام می شود و با انجام گرفتن این رویه تمامی خدمات جاری مراجعین شهرداری به دفاتر کارگزاری واگذار خواهند شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید