گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۵۷ :: ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
برگزاری دوره‌ آموزشی پیشگیری از خودکشی برای سازمان‌های مردم نهاد لرستان

دوره آموزشي با موضوع تعيين كننده هاي اجتماعي موثر بر سلامت روان با محوريت پیشگیری از خودكشي برای ۱۱۰ نفر از نمایندگان سازمان های مردم نهاد، با حضور دكتر ثميني معاون سياسي ،اجتماعي و فرهنگي استانداري، مريم پورسرتيپ مدير كل امور اجتماعي و تدریس استاد عربان برگزار گرديد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، این جلسه بصورت ویدئو کنفرانس با محوریت امور اجتماعی استانداری و همکاری دانشگاه علوم پزشکی برگزار گردید. همچنین نیروی انتظامی، فرمانداری، بهزیستی و کمیته امداد استان نیز به همراه سمن‌های‌تابع هماهنگ شده در این دوره حضور داشتند.

در این جلسه دكتر ثميني با بيان اينكه در سالهاي اخير با رشد كمي و هم چنين تخصصي شدن سمن ها، شاهد نقش آفريني آنها در حوزه هاي مختلف بخصوص مبارزه با آسيب هاي اجتماعي از جمله مبارزه با مواد مخدر، بازآفريني بافت هاي فرسوده شهري، صيانت از محيط زيست ،تحكيم بنيان خانواده و در نهايت كمك به دولتها در فراهم آوردن بستر توسعه بوده ايم.

وی افزود:سازمان های مردم نهاد نقش مهم و اساسي در فراهم آوردن زمينه مشاركت اجتماعي و هم افزايي در جهت اجراي برنامه هاي دولتها دارند؛ اگرچه تعيين سياستها وبرنامه ها توسط دولتها صورت مي پذيرد و از طريق دستگاه هاي اجرايي محقق مي گردد، اما نبايد از نقش تشکل های مردمی در ايجاد مشاركت اجتماعي و هم افزايي براي اجراي هرچه بهتر برنامه ها غفلت نمود.

دکتر ثمینی بر ضروت برگزاري مستمر دوره هاي آموزشي در جهت توانمندسازي سمن ها تاكيد کرد.

خودكشي اثرات نامطلوبي بر خانواده و جامعه دارد

در ادامه مريم پورسرتيب مديركل امور‌ اجتماعي نيز در اين جلسه ضمن تبريك هفته گراميداشت تشكل ها و هم چنين هفته دولت گفت: برگزاري اين دوره آموزشي به مناسبت هفته گراميداشت تشكلها و مشاركت هاي اجتماعي بود كه به دليل تعطيلات كرونايي به تعويق افتاد.

وي هم چنين در خصوص چرايي برگزاري اين دوره آموزشي گفت: با توجه به اينكه امروز ،خودكشي يكي از مهم ترين آسيب هاي اجتماعي است كه منجر به از دست رفتن سرمايه هاي انساني در جامعه مي گردد و اثرات نامطلوبي هم بر خانواده و هم جامعه دارد، از طرفی استان لرستان، یکی از استان های پایلوت خودکشی می باشد، بنابراین، لازم است كه از همه امكانات بويژه ظرفیت سمن ها براي مقابله و كاهش با اين آسيب اجتماعي استفاده نمود.

مدیر کل امور اجتماعی، تصریح کرد: برگزاري چنين دوره هايي مي‌تواند به افزايش دانش اعضا سمن ها ي علاقه مند به فعاليت در حوزه آسيب هاي اجتماعي كمك كند.

در ادامه جلسه دكتر عربان ،استاد مدعو ،به بيان علمي دلايل بروز خودكشي و راهكارهاي مقابله با آن پرداخت و در پايان نيز به سوالات مدیران سمن‌ها در جلسه پاسخ داد.

شايان ذكر است: اين دوره با همكاري دانشگاه علوم پزشكي و به شكل ويدئو كنفرانس برگزار گرديد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید