گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۲۵ :: ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
برگزاری همایش روز ملی اصناف در لرستان

صبح امروز به مناسبت روز ملی اصناف همایشی در سالن  اجلاس اتاق اصناف مرکز لرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، این همایش به مناسبت روز ملی اصناف با حضور مسئولین دولتی و مدیران دستگاه‌های نظامی و انتظامی و همچنین روسای اتاق اصناف سراسر استان و روسای اتحادیه های مرکز لرستان برگزار شد.

در ابتدای این همایش القاصی مهر مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گفت: در پی مردمی سازی یارانه ها انصافا بازاریان و کسبه همراهی خوبی داشتند. اخیرا از سوی سران سه قوه مجازات های بازدارنده افزایش یافته است که لازم است متصدیان واحدهای صنفی قانون و مقررات را رعایت کنند.

وی افرود: تشدید طرح های نظارتی به صورت روزانه و هفتگی با همکاری سایر دستگاه های متولی و همکار در دستور کار قرار دارد.

جعفری رییس سازمان صمت استان لرستان نیز ضمن تبریک روز ملی اصناف ابراز داشت:حمایت از کارگاه‌های تولید در شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار دارد و از همراهی کسبه به منظور مردمی سازی یارانه ها تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی اذعان داشت:جلسات متعددی در کمیسیون نظارت استان با حضور اعضای مربوطه برگزار شد و تمامی نرخ نامه های جدید در اختیار اتحادیه ها و عملیاتی در سطح بازار قرار گرفت.

در ادامه سرهنگ احمدی رییس بسیج اصناف استان نیز ضمن تبریک روز ملی اصناف بر همراهی بسیج مردمی با سازمان صمت و تعزیرات به منظور نظارت ها با هدف تعامل در امور بازار تاکید کرد و خواستار مساعدت سازمان صمت و اتاق اصناف در زمینه برگزاری کنگره شهدای گرانقدر و تهیه کتب در این زمینه شد.

سپس سرهنگ ستاد مهدی بشارتی رییس اداره نظارت براماکن استان با اشاره به احادیثی از ائمه معصومین(ع) و فرمایشات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری مد ظله عالی روز ملی اصناف را تبریک گفت و با اشاره به همراهی دیرین اصناف و بازاریان با نظام مقدس جمهوری اسلامی، همراهی آنان در شرایط حساس فعلی کشور را تکلیف دانست و آنان را سربازان جبهه اقتصادی کشور خطاب نمود.

در ادامه این همایش سرهنگ محمودوند مسئول برگزاری کنگره شهدا در استان لرستان نیز شرح مبسوطی از چگونگی فرایند اجرای کنگره و بالاخص شهدای عزیز حوزه اصناف و بازاریان لرستان را ارائه داد.

در ادامه این برنامه حشمت رحیمی رییس اتاق اصناف مرکز لرستان ضمن تبریک روز ملی اصناف بیان داشت: از حضور همه مسئولین حاضر تقدیر و تشکر می‌کنم و حضور شما موجب دلگرمی کسبه و بازاریان است و امیدواریم با همکاری وهم‌افزایی بیشتر گره‌گشای مشکلات اصناف استان باشیم.

حشمت رحیمی در ادامه تاکید کرد: یکی از چالش‌های موجود اصناف در حال‌حاضر نحوه پرداخت مالیات هاست که اخیرا نحوه پرداخت مالیات و بررسی تراکنش‌ها طی نشست مشترکی با امور مالیاتی لرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: اصناف استان لرستان مانند سایر اصناف کشور همواره حامی و پشتیبان دولت و نظام‌مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند لذا همراه هميشگی آنان موجب رشد و بالندگی جامعه و کشور است.

لازم به ذکر است: در ادامه دکتر احمدی سرپرست امور مالیاتی استان نسبت به تشریح چگونگی اخذ مالیات ها در سال۱۴۰۱ پرداخت و بر همراهی با صنوف امین تاکید کرد.

و در بخش پایانی این همایش علی اضعر صفری راد مدیر کل امور اقتصادی  استانداری لرستان ضمن تبریک روز اصناف به تمامی حاضرین، کسبه و بازاریان از همراهی کسبه و روسای اتحادیه ها در زمینه نرخ گذاری و پرهیز ازچند نرخی بودن کالاها تشکر کرد و درخواست کرد: همه مسئولین در برگزاری هرچه باشکوه تر کنگره شهدا همکاری لازم را داشته باشند.

گفتنی است: در پایان این مراسم با اهدا لوح تقدیر از سوی نمایندگان فرماندهی انتظامي استان لرستان از هییت رئیسه اتاق اصناف مرکز لرستان تجلیل شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید