گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۳۰ :: ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
برگزاری کارگاه‌ آموزشی پیشگیری از اعتیاد در مناطق حاشیه‌نشین خرم‌آباد/ شخصیت های متزلزل و تبعیض والدین از عوامل اعتیاد فرزندان است

اعظم پاپی مدیر موسسه رهایی از برگزاری کارگاه پیشگیری از اعتیاد در مناطقی از بخشهای حاشیه ‌نشین شهر خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، اعظم پاپی افزود: این کارگاه با همکاری موسسه رهایی و افلاک اندیشان آینده سبز برای گروههای سنی مختلف برگزار شد و در این کارگاه مباحثی چون اعتیاد چیست؟ تنوع بسیار مواد مخدر و اسامی آنان جهت آموزش والدین به خانواده‌ها ارائه شد.

مدیر انجمن رهایی ادامه داد: همچنین در این کارگاه با هدف پیشگیری از آسیبهای اجتماعی علل گرایش به اعتیاد عوامل مخاطره آمیز فردی و مشکلات روانی نیز بررسی شد.

وی کنجکاوی، ضعف اراده، انگیزه های درمانی، شخصیت های متزلزل
و عوامل مخاطره آمیز محیطی مثل کمبود محبت،افراط در محبت، تبعیض بین فرزندان ، اعتیاد یکی از اعضای خانواده، دعوای والدین را از دیگر عوامل افزایش اعتیاد در جامعه دانست.

پاپی تاکید کرد: عوامل مخاطره امیز اجتماعی و بویژه دسترسی آسان به مواد مخدر، بیکاری و اعتیاد محرومیت و نابرابری اقتصادی از جمله بارزترین عوامل سوق دهنده فرد بسوی اعتیاد هستند.

او اذعان داشت: در قبیل کارگاه در صدد این هستیم که نقش محیط جغرافیایی و محل سکونت و تاثیر دوستان بر نوجوانان برای خانواده‌ها بیان شود و این مساله دی گرفته شود تا مردم مناطق در معرض آسیب توانمند شده با آگاهی به جنگ با اعتیاد بپردازند.

مدیر موسسه رهایی در پایان خاطرنشان کرد: از تلاش و همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بویژه جناب مویدی مسئول مشارکت‌های اجتماعی در این شورا تقدیر و تشکر می‌کنم که در برگزاری این قبیل کارگاه‌ها و مبارزه با پدیده شوم اعتیاد همکاری قابل توجهی با سمن‌ها دارند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید