گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۷:۴۸ :: ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
بیانیه ریاست انجمن موسیقی لرستان در پی انتشار نماهنگ بازخوانی ترانه ” فلاحت ” توسط گروه موسیقی خایدالو

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان، متن بیانیه محمد میرزاوندی به شرح زیر است: حکایت انتشار یکی از قطعات موسیقی ناب لرستان و جایگزین کردن ابیات آن با واژگانی سخیف و ناپسند نه تنها ضربه ای است بر پیکره موسیقی لرستان که البته غیرت، شرف و فرهنگ و هنر این دیار را به انحطاط می کشاند.

پایگاه خبری سنگ نوشته، بیانیه- شرح این حرکت منافی فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی اینگونه است که اوایل بهمن ماه سال‌جاری موسسه فرهنگی هنری خایدالو با ارائه مجوز نشر آثار موسیقی از دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مربوط به آلبوم موسیقی مالگه با شماره مجوز ۱۳۹۹-۴۳۵ شماره کتابخانه ملی و ۲۸۷۶۲ تاریخ صدور ۰۶/۰۵/۱۳۹۹ ، درخواست ضبط کلیپ تصویری ترانه فلاحت به شماره مجوز ۷-۱۱۶۹۷-۱۳۹۸ از آلبوم مذکور را به انجمن موسیقی استان لرستان ارائه داد.
طبق روال مرسوم و روند قانونی، ترانه و ملودی اثر توسط انجمن موسیقی استان لرستان بازبینی و پس از استعلام شماره مجوز اثر، نامه تایید اثر به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تقدیم شد.
طبق هماهنگی های صورت گرفته این نماهنگ در مورخ پنجشنبه چهاردهم بهمن ماه در مکان تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد و با حضور گروه ضبط شد. در اواسط ضبط ترانه، اینجانب که به همراه معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در تالار محل ضبط حضور داشتم متوجه جابجایی ابیات ترانه اصلی(دارای مجوز) با کلماتی نامناسب و منافی عفت شده و ضمن اعتراض اعلام نموده که هرگونه انتشار این کلیپ، مغایر با قانون و انجمن موسیقی به شدت با آن مخالف است.
سرپرست گروه اجرا نیز ضمن پذیرش اشتباه، قول داد که هیچ تصویری از خوانش ابیات مذکور در فضای مجازی منتشر نشود اما چند روز بعد متوجه انتشار غیر قانونی نماهنگ شدیم و موضوع را با معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان گذاشته و سپس با تولیدکننده اثر تماس گرفتیم تا در اسرع وقت نسبت به حذف فایل بارگذاری شده توسط یکی از نوازندگان در بستر اینستاگرام، اقدام نماید که وی از این امر سر باز زدند.
بر همین اساس ناگفته پیداست که این اقدام مغایر قانون و شرع مقدس اسلام توسط گروه اجرایی صورت گرفته و انجمن موسیقی استان لرستان به نمایندگی از خانواده‌ وزین موسیقی، خود را از رخداد و اتفاقات تلخ و شرم آور مبرا دانسته و شرح موضوع را همین امروز به مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه نموده و انشاالله به زودی شاهد برخورد جدی و قانونی با متخلفین خواهیم بود.
خدمتگزار جامعه فرهنگ، هنر و رسانه لرستان

محمد میرزاوندی
بیست و هشتم بهمن ماه ۱۴۰۰

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید