تاریخ: ۱۸:۳۱ :: ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
بیش از ٢٠ هزار میلیارد تومان صنایع تعطیل و راکد در لرستان داریم/ مردم همچنان منتظر رونق اشتغال هستند

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: بیش از ٢٠ هزار میلیارد تومان صنایع تعطیل و راکد در لرستان داریم؛ تا کی مردم ما باید در مورد تعطیلی پارسیلون، عظیم خودرو، سیمان خرم‌آباد و... خبر بشنوند و شاهد تعطیلی آنها باشند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، احمد وحیدی وزیر کشور شامگاه دوشنبه در جریان سفر یک روزه خود به استان لرستان با نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد دیدار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان در این دیدار اظهار داشت: شجاعت و غیرت و جوانمردی مردم لرستان در ٨ سال دفاع مقدس مثل زدنی بود‌ چنانچه زمانی که بنده قصد حضور به عنوان نماینده ولی فقیه در لرستان را داشتم در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم ایشان فرمودند خرم‌آباد و لرستان مرکز تدین و انقلابی‌گری است.

وی افزود: تشکیل دولت سیزدهم فرصتی برای جبهه انقلاب و مردم استان لرستان است که آرزوها و مطالبات دست یافتنی دارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه بعد از رئیس جمهور وزارت کشور و وزیر کشور کانونی‌ترین فرد در بین وزرا است، تصریح کرد: مردم استان ما بعد از رئیس جمهور نگاهشان به وزارت کشور و شخص وزیر کشور است که ارتقا فرهنگی و پیشرفت اقتصادی حاصل شود و مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان با فرمان و آهنگ قابل قبولی به سمت اجرایی برود و موانع برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت استان ما حقیقتا خاص است و وزارت کشور با توجه به قسمت‌های مختلفی که در مباحث مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد کاملا به مسائل استان ما اشراف دارد.

شاهرخی عنوان کرد: اولین موضوع و انتظار این است که مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان اجرایی شود و تاثیر خود را در زندگی مردم نشان دهد. سدهایی که در حال احداث و تکمیل شدن هستند و یا مطالعاتشان انجام شده این و خصوصا سد معشوره با ظرفیت بیش از یک میلیارد متر مکعب و ارتفاع ١٨٠ متر که هم جنبه تامین آب کشاورزی و هم تولید برق را دارد باید مورد مطالعه و توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه جذب نیرو در پروژه‌های عمرانی مانند سد معشوره با توجه به شرایط استان باید از بین نیروهای بومی باشد، گفت: نبود شبکه آبیاری یکی دیگر از مشکلات مهم ما در حوزه کشاورزی است که گاها در تخصیص آب دچار مشکل هستند. فرض کنید در همین تابستان در پلدختر در کنار رودخانه سیمره و کشکان کشاورز ما چیزی برداشت نمی‌کند اما از آن طرف رودخانه‌های خروشان سیمره و کشکان بدون عایدی برای کشاورز ما در حال عبور است.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه بیان کرد: اعتبارات قطره‌چکانی باعث شده است شاهد وضعیت موجود باشیم و وضعیت اقتصادی و بنیه معیشتی مردم در مضیقه باشد.

وی به ظرفیت کشاورزی در لرستان اشاره کرد و با بیان اینکه در صورت تخصیص آب می‌توان درآمد این حوزه را افزایش داد، یادآور شد: ١۴ هزار میلیارد تومان درآمد سالانه مجموعه‌های کشاورزی و حوزه‌های وابسته به آن در لرستان است که اگر در بحث آبیاری و صنایع تبدیلی کار شود این درآمد به ٢٨ میلیارد تومان می‌‌رسد.

وی با بیان اینکه وزارت کشور به عنوان مادر همه وزارتخانه‌ها می‌تواند در ایجاد جهش در لرستان موثر باشد، افزود: مردم ما در دوره‌های مختلف از وزارت کشور و تشکیلات آن گلایه‌هایی دارند که انتظار داریم با حضور شما (وحیدی وزیر کشور) نه تنها این گلایه‌ها پاک شود بلکه تعریف و تمجید جای آن را بگیرد.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به صنایع تعطیل اشاره و عنوان کرد: بیش از ٢٠ هزار میلیارد تومان صنایع تعطیل و راکد در لرستان داریم؛ تا کی مردم ما باید در مورد تعطیلی پارسیلون، عظیم خودرو، فولاد، سیمان خرم‌آباد و… خبر بشنوند. اعتبارات ارزی و ریالی در این جاها رها شده و اینها چهره استان ما را خراب کرده است.

وی ادامه داد: مسوولان استانی ما برای احیا واحدهای راکد هر کاری نیاز بوده انجام داده‌اند لذا انتظار داریم شما به این حوزه توجه کرده و به رفع موانع کمک کنید. / فارس

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید