گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۶:۰۷ :: ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
تملک ۳ هزار واحد تولیدی توسط بانک‌ها در لرستان

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: برای اینکه بتوانیم شرایطی جهت بررسی طرح‌های استانی و تحلیل آن‌ها فراهم کنیم، تصمیم گرفتیم که لرستان را به عنوان پایلوت انتخاب کنیم تا از این استان تحلیل اطلاعاتی را در حوزه تولید استخراج کنیم.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، محمدباقر آقا علیخانی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌هایی که در واحدهای تولیدی در حال انجام است، چنانچه واحدی قابلیت احیا و ادامه حیات را داشته باشد، باید مشکلاتش را حل کرد.

وی خاطرنشان کرد: بخش عمده مشکلات واحدهای تولیدی در سراسر کشور مربوط به بانک‌ها است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور از پایلوت شدن لرستان برای تسهیل و رفع موانع تولید خبر و ادامه داد: برای اینکه بتوانیم شرایطی جهت بررسی طرح‌های استانی و تحلیل آن‌ها فراهم کنیم، تصمیم گرفتیم که لرستان را به عنوان پایلوت انتخاب کنیم تا از این استان تحلیل اطلاعاتی را در حوزه تولید استخراج کنیم.

آقا علیخانی بیان داشت: لرستان خیلی استان صنعتی بزرگی نیست، از طرفی در رده استان‌های پایین صنعتی نیست، بلکه لرستان استانی متوسط در حوزه صنعت است.

وی با اشاره به تملک ۳ هزار واحد تولیدی توسط بانک‌ها، تصریح کرد: از این تعداد، ۶۳ واحد مربوط به لرستان است که باید در جلسات ستاد تسهیل بررسی و تعیین تکلیف شود.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور ادامه داد: تولید یک موجود زنده است، روزی متولد، روزی رشد و نمو و روزی نیز مرگش می‌رسد، واحدهای تولیدی که مرگشان رسیده را باید جدا و وقت و انرژی را نباید صرف آن‌ها کرد.

آقا علیخانی با بیان اینکه طرح‌های با ۸۰ درصد پیشرفت در اولویت هستند، افزود: منابعی در وزارت صمت برای این طرح‌ها وجود دارد که می توان برای احیای واحدها استفاده کرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید