گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۰:۲۱ :: ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
جزئیات تسهیلات تامین اجتماعی اعلام شد

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان در خصوص ارائه تسهیلات سازمان تامین اجتماعی خبر داد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده از طریق کارگروه اشتغال در سطح استان‌، تسهیلاتی به برخی از کارگاه‌های در حال تاسیس و توسعه و نیز برخی مشاغل خانگی یا مشاغل روستایی پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، منوچهر گودرزی با اشاره به اینکه مسلما صرفا فلسفه پرداخت این نوع تسهیلات اشتغالزایی است، عنوان کرد: در صورتی که اشتغال ایجاد شود و تعداد کارگران یک شرکت، کارخانه و کارگاه بالا رود به تبع آن تعداد بیمه شدگان سازمان‌ تامین اجتماعی نیز افزایش پیدا کند، مشمول این تسهیلات می‌شوند.

گودرزی تاکید کرد: بهترین راهکار کنترل و نظارت بر این تسهیلات  بررسی پرداخت حق بیمه کارگاه است که علاوه بر الزام بیمه افراد موجب افزایش اشتغالزایی خواهد شد.
وی در مورد جزئیات این تسهیلات تشریح کرد: طبق برنامه سازمان تامین‌اجتماعی این تسهیلات در چند مرحله بصورت اقساط به کارگاه‌های واجد شرایط پرداخت می‌شود و طی چندین مرحله شخص وام گیرنده را موظف می‌کنند به شعبه تامین اجتماعی استانش مراجعه کند و کد کارگاهی بگیرد یا به عنوان مثال اگر افرادی را اضافه کرده، تعداد بیمه شدگان جدید را در لیست کارگاهی بیمه اش اضافه کند.

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان گفت: افرادی که دارای شغل انفرادی یا شغل خانگی هستند نیز می‌توانند با مراجعه به شعب تامین‌اجتماعی نسبت به عقد قرارداد بیمه مشاغل آزاد اقدام‌ کند.

گودرزی در خصوص محاسن این طرح ابراز کرد: در صورت تحقق این طرح بابت تسهیلات پرداخت شده و تعداد شغل ایجاد شده مستندات سیستمی بیمه‌ و کارگاه موجود است و نیز آمار دقیق محل تخصیص تسهیلات در دست است و علاوه بر توسعه اشتغالزایی در صحت تخمین آمار شاغلین موثر است و همین آمار درست در برنامه های کلان کشوری و رفع معضل بیکاری نقش مهمی دارد.

وی تصریح کرد: به عزیزان متقاضی این طرح قول می‌دهیم، زیاد درگیر بروکراسی اداری نشوند و با مراجعه به اولین شعبه کارشان انجام شود و برای سرعت بخشیدن دریافت تسهیلات و کمک به اشتغالزایی در استان از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید