مدیرکل تامین اجتماعی لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۸:۱۷ :: ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
در لرستان بیش از ۱۳۴ هزار نفر بیمه شده کارگری و کارفرمایی وجود دارد

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان خبر داد: ۷۸۵ هزار نفر از مردم لرستان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، منوچهر گودرزی در نشست با خبرنگاران بیان کرد: در لرستان بیش از ۱۳۴ هزار نفر بیمه شده اجباری با رابطه کارگری و کارفرمایی، ۲۳ هزار و ۲۷۲ نفر بیمه شده کارگر ساختمانی، بیمه بیماری بگیر ۱۹۳۰ نفر و تعداد مستمری بگیران ۸۷ هزار نفر وجود دارد.

وی گفت: در مجموع از کل جمعیت استان ۷۸۵ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی بوده هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان عنوان کرد: ماهیانه ۲۴۵ میلیارد تومان مستمری در استان پرداخت شده و امسال به مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان کارفرمایان بدهکار از طرح بخشودگی جرایم استفاده کردند و عمده بدهکاران بزرگ تعیین تکلیف شدند.
 

گودرزی اظهار داشت: دانشجویان و زنان مجرد می توانند از بیمه استفاده کنند و ویژگی آن برای این قشر این است که اگر این عزیزان از طرف والدین دفترچه بیمه داشتنه باشند می توانند فقط از مستمری این بیمه استفاده کنند البته شرط سنی برای این قشر ۱۸ تا ۵۰ سال است.

وی گفت: خوشبختانه در سه ماهه سوم امسال تامین اجتماعی لرستان جز ۵ استان اول کشور بوده است و اغلب شاخص ها مربوط به رضایت مندی مردم بوده است.

این مسوول بیان کرد: ماهیانه ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بازنشستگان پرداخت می شود و در چند سال اخیر این روند رو به رشد بوده است و امیدواریم برای سال آینده رقم قابل قبولی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در نظر گرفته شود.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان اظهار داشت: با وصول انجام شده میزان طلب این سازمان در لرستان حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید