گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۰:۴۷ :: ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
دستگیری شکارچیان غیر مجاز در سفیدکوه

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان از دستگیری شکارچیان غیر مجاز در منطقه حفاظت‌شده «سفیدکوه» خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علی سالاروند امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران تشریح کرد: به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی حضور شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده «سفیدکوه» خرم‌آباد، بلافاصله محیط‌بانان این منطقه حفاظت‌شده به همراه یگان حفاظت اداره کل محیط زیست لرستان، برای بررسی و پیگیری موضوع به محل گزارش اعزام شده که پس از دوربین کشی و پایش منطقه متوجه حضور دو نفر شکارچی در ارتفاعات این منطقه شدند.

شکارچیان غیر مجاز منطقه حفاظت‌شده «سفیدکوه» خرم‌آباد دستگیر شدند

وی افزود: محیط‌بانان بلافاصله با تعقیب متخلفین، آنها را دستگیر کرده و ادوات آنها را ضبط کردند.

 

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان گفت: در بازرسی از این شکارچیان لاشه شکار شده یک رأس بز وحشی، ۱۹ عدد فشنگ جنگی «ام یک» و سایر وسایل شکار کشف و ضبط شد.

 

سالاروند اظهار داشت: پرونده این متخلفین پس از صورت جلسه اولیه و پیوست مستندات موجود، برای سیر مراحل قضائی به دادگستری ارجاع شد.

 

وی افزود: قانون گذار برای جلوگیری از شکار غیرمجاز و حفاظت از گونه‌های حیات‌وحش، جرایم بسیار سنگینی برای متخلفین شکار و صید حیات وحش در نظر گرفته است، لذا متخلفین شکار این بز وحشی علاوه بر جرایم کیفری پیش بینی شده در قانون مانند حبس و جریمه نقدی در حق صندوق دولت، باید بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال بابت شکار هر رأس بز وحشی به حساب دولت واریز کنند.

 

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی محیط‌بانان در حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی، از همه دوست داران محیط زیست خواست هرگونه تخلف در این حوزه را به سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

 

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید