تاریخ: ۹:۳۰ :: ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
دستگیری هکر و کلاهبردار اینستاگرامی/  شهروندان می‌توانند تخلفات مجازی را از طریق سایت www.cyberpolice.ir گزارش دهند

رئیس پلیس فتا استان لرستان از شناسایی و دستگیری هکری که با دسترسی به اکانت کاربران اینستاگرام از دنبال کنندگان آنها با درخواست وجه کلاهبرداری می کرد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، سرهنگ آرش ابراهیمی افزود: شهروندی با مراجعه به پلیس فتا استان از دسترسی شخص ناشناسی به نام کاربری و پسورد اکانت اینستاگرامش که با راسال پیام به دنبال کنندگان از آنها به بهانه نیاز سریع مالی درخواست وجه می نمود اعلام شکایت کرد.

وی افزود: با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شخصی با دسترسی با نام کاربری و پسورد قربانی و با ارسال پیام به دنبال کنندگانش از آنها در خواست وجه نموده است که برخی از مخاطبین اقدام به واریز وجه به شماره حساب اعلامی از طرف شخص کلاهبردار نموده اند.

سرهنگ ابراهیمی گفت: با استفاده از اقدامات خاص پلیسی متهم توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی که در یک عملیات موفق دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شده و زمانی در برابر مستندات قرار گرفت ضمن قبول به بزه انتسابی علت این اقدام را نیاز مالی عنوان کرد.

اين مقام انتظامی عنوان داشت: شهروندان دقت داشته باشند قبل از واریز وجه به حساب شخصی که که به این شیوه از آنها درخواست کمک کرده است، ابتدا با مخاطب خود تماس حاصل و بعد از اطمینان از صحت موضوع اقدام به واریز وجه نمایند.

سرهنگ ابراهیمی به شهروندان توصیه کرد: اگر متوجه شدند که اکانت آنها مورد سوء استفاده قرار گرفته است در اولین فرصت به هر طریق ممکن ماجرای هک شدن اکانت شبکه اجتماعی خود را به دوستان و آشنایان خود اطلاع دهند تا هکر از اعتماد آنها نسبت به وی سوء‌استفاده نکند.

رئیس پلیس فتا استان خاطر نشان کرد: یکی از روش های مطمئن جهت جلوگیری دسترسی افراد غیر به اکانت شخصی استفاده از رمز تایید دو مرحله ای است لذا شهروندان نسبت به فعال سازی رمز دو مرحله ای برای حساب های کاربری خود در شبکه های اجتماعی اقدام نمایند.

سرهنگ ابراهیمی از شهروندان در خواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت گزارشات مردمی به کارشناسان اطلاع دهند تا اقدام لازم صورت بگیرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید