نماینده مردم بروجرد و اشترینان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۵۵ :: ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
رفع بیکاری یکی از دغدغه‌های مهم در کشور است

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع بیکاری یکی از دغدغه‌های مهم کشور است که باید با تلاش شبانه‌روزی، این مهم مرتفع شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر فاطمه مقصودی روز پنج‌شنبه در جریان راه‌اندازی کارخانه خودروسازی فردا در اشترینان گفت: باید با حمایت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران و ایجاد امنیت برای رفع مشکل بیکاری تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: باید با همت و تلاش برای رفع موانع تولید گام برداریم تا امید را به جامعه تزریق کنیم.

وی اضافه کرد: در راستای خدمت به نظام اسلامی می بایست با حمایت از تولید و مقابله با موانع تولید و همکاری همه‌جانبه داشته باشیم تا زمینه اشتغال بیشتر در استان و شهرستان را فراهم کنیم.

وی ضمن تقدیر از نگاه ویژه رییس جمهوری و رییس کل دادگستری استان و دستگاه قضایی کشور اظهار داشت: با همکاری بین بخشی این کارخانه به چرخه تولید بازگشته است و امیدواریم همه صنایع نیمه‌کاره و یا تعطیل به چرخه تولید بازگردند.

قائم مقام گروه صنعتی فردا نیز گفت: گروه خودرو سازی ما برنامه‌های خوبی برای سایت بروجرد دارد اما در ماههای آینده بصورت مونتاژ تولیدات خود را وارد بازار می‌کند.

مهندس «عوض دیدار» افزود: با تغییر خط تولید در ماه‌های آینده این سایت نیز مانند سایت سمنان از تولیدات بومی برخوردار می‌شود که با برنامه‌ریزی انجام شده در سایت بروجرد رنگ و بدنه به همراه مونتاژ نهایی صورت میگیرد.

وی تصریح کرد: جذب نیروی کار در این مجموعه از ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر آغاز می‌شود که با برنامه‌ریزی در فازهای بعدی به بیش از ۱۲۰۰ نیرو خواهد رسید.

وی اظهار امیدواری کرد تا با استفاده از دانش بومی و توان نیروهای منطقه ۹۹ درصد نیروهای مجموعه از افراد بومی استان و شهرستان باشند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت تولید این مجموعه اظهارداشت: بر اساس خط تولید موجود می‌توانیم ۵۰ هزار خودرو در سال تولید و به بازار عرضه کنیم که بر اساس برنامه موجود و با بهسازی خط تولید این میزان به ۱۰۰ هزار دستگاه در سال می‌رسد.

مهندس دیدار افزود: در حال حاضر حدود ۲۱ تا ۳۵ درصد قطعات خودروهای تولیدی در ایران تولید می‌شوند که بر اساس برنامه ریزی انجام شده برای ساخت ۴۵ درصد قطعات در کشور و توسط دانش بومی ایران در تلاش هستیم.

وی خودروسازی فردا موتور را در میان تنها خودروسازانی ایرانی دانست که در ۳ زمینه ساخت ماشین‌آلات سنگین شامل بیل مکانیکی و لودر، خودروهای سواری و شاسی بلند و خودروهای کشنده و کامیونت در حال تولید است و گفت: در حال حاضر برای سال جاری سه محصول خودرو سواری و شاسی بلند در سبد کالای فروش این شرکت قرار دارد و بزودی خودرو کامیونت نیز روانه بازار می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز گفت: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد رفع موانع تولید و راه‌اندازی کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل هستیم.

علی جهانی افزود: پیرو سفر ریاست محترم جمهوری به لرستان توانسته‌ایم گام‌های مهم و اساسی را در رفع مشکلات صنایع بحران دار استان برداریم که راه‌اندازی مجدد صنعت خودروسازی بروجرد، نمونه بارز این اقدامات است.

وی ضمن تقدیر از زحمات دکتر مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان اظهار داشت: همکاری بین بخشی نماینده مردم با سرمایه‌گذاران و همکاری دستگاه قضایی و مدیریت ارشد استان موجب راه‌اندازی این مجموعه شده است.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد در سال جاری شاهد راه اندازی بخش مهمی از صنایع بحران دار استان و ایجاد اشتغال و رونق تولید در همه شهرهای استان باشیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید