معاون اقتصادی استاندار لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۳۷ :: ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
۸۵ درصد راستی آزمایی اشتغال در استان انجام شده است

معاون اقتصادی استانداری لرستان خبر داد: تا کنون ۸۰۰ شغل راستی آزمایی شده که ۸۵.۶ درصد این راستی آزمایی جواب داده و اگر به این صورت ادامه یابد، می‌توان ۲۸ هزار شغل را ادعا کنیم که ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سیروس ابراهیمی در جلسه شورای اشتغال لرستان، اظهار کرد: وزارت تعاون در تعهد اشتغال ایجاد شده برای استان، حدود ۳۹ هزار شغل در سال ۱۴۰۱ بود.

وی خاطرنشان کرد: این رقم که بدون هماهنگی اعلام شده‌ واقع‌بینانه نیست، با این وجود دستگاه‌های اجرایی تلاش خوبی داشته و دارند و در صورت تحقق تبصره ۱۶ و ۱۸ تحقق بالایی از این تعهد خواهیم داشت.

معاون اقتصادی استانداری لرستان از ثبت ۳۳ هزار و ۲۶۴ شغل در سامانه رصد توسط دستگاه‌های اجرایی استان خبر و ادامه داد: بر اساس میزان ثبتی‌ها توسط دستگاه‌‌های اجرایی، معادل ۸۵ درصد سهمیه مشخص شده ثبت شغل شده است.

ابراهیمی بیان داشت: تا کنون ۸۰۰ شغل راستی آزمایی شده که ۸۵.۶ درصد این راستی آزمایی جواب داده و اگر به این صورت ادامه یابد، می‌توان ۲۸ هزار شغل را ادعا کنیم که ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تبصره ۱۶ به طور کامل پرداخت نشده و هنوز یک ریال از تبصره ۱۸ تزریق نشده است، افزود: وزارت‌خانه میزان اشتغال در سال ۱۴۰۲ را مکلف کرده، از این‌رو دستگاه‌های اجرایی تا پایان هفته بر اساس واقعیات میزان شغلی را می‌توانند ایجاد کنند به اداره‌کار گزارش دهند.

معاون اقتصادی استانداری لرستان تصریح کرد: ورودی اعتبار اشتغال سال آینده بر اساس عملکرد امسال است، دستگاه‌هایی که بیشتر از سهمیه شغل ایجاد کرده منابع اعتباری بالایی دریافت خواهد کرد.

ابراهیمی افزود: پیشنهاد می‌شود مرکز آمار با مرکز اشتغال در یک ارتباط منطقی باشند، این نباشد که شغل ایجاد شود اما در آیتم‌های مرکز آمار این مهم لحاظ نشود.

وی بیان داشت: در مخابرات ۱۶۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح شد، این میزان پروژه باید اشتغالی را بیشتر از سه نفر فراهم کند، بنابراین باید در این زمینه بررسی‌های بیشتری شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید