گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۳۵ :: ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
فعالیت دو کارخانه بزرگ تولید داروی دامی در لرستان/ صادرات سه هزار راس دام سبک به کشورهای حوزه خلیج‌فارس

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان در نشست در نشست خبری با اصحاب رسانه استان خبر داد: ۲ کارخانه بزرگ داروسازی با ظرفیت تولید بیش از 100 قلم انواع داروی دامی در استان فعال هستند که علاوه بر تامین نیاز استان توان صادرات نیز دارند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرکل دامپزشکی استان لرستان در این نشست به مناسبت روز دامپزشکی برگزار شد، تشریح کرد: یشگیری وکنترل بیماریهای مشترک بین انسان ودام ازجمله بیماریهایی همچون تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ،تب مالت وهاری از وظایف مهم اداره کل دامپزشکی است از طرفی یش از ۶۰ درصد بیماریهای جوامع انسانی را با منشاء حیوانی ودامی عنوان شده‌اند که می طلبد در این راستا دولت ومجلس توجه ویژه ای نسبت به جایگاه سازمان دامپزشکی کشور داشته باشند.

دکتر زبردست تاکید کرد: با توجه به اهمیت سلامت مواد خام دامی در سفره مردم، استانداردسازی و ارتقای کیفیت بهداشتی فرآورده های خام از اولویت های دامپزشکی می باشد.

او در ادامه کنترل وپیشگیری بیماریهای واگیر دار جمعیت دامی ازجمله تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک ،برونشیت و نیوکاسل در طیور و vhs در آبزیان را به عنوان بیماری های پرخطر و از بین برنده زیرساختها وذخایر ژنتیکی جمعیت دامی به عنوان محور اول برشمرد و واکسیناسیون رایگان ،تشخیص وکنترل بیماریهای فوق الذکر را یکی از اولویتهای این اداره کل دانست.

مدیرکل دامپزشکی لرستان در باب دستاوردهای این اداره‌کل خاطر نشان کرد: حضور محصولات تولیدی استان در بازارهای جهانی و کسب الزامات بهداشتی کشورهای مقصد را یکی از نوآوری های دامپزشکی لرستان در راستای حمایت از تولیدات استان است.

دکتر زبردست افزود: تولید دارو، واکسن، مواد بیولوژیک و خودکفایی در این عرصه یکی دیگر از دستاورده‌های دامپزشکی استان است.

او ادامه داد: همچنین صادرات سه هزار راس دام سبک به کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس، ۸۶۵ هزار کیلوگرم پای مرغ به کشورهای جنوب شرق آسیا و ۶۴۵ هزار کیلوگرم انواع خوراک دام به کشور عراق در این مدت محقق شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید