معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان:
تاریخ: ۲۳:۰۹ :: ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
لزوم همکاری همه‌جانبه برای مهار بیماری کرونا/ اماکن تجاری علیرغم تمامی مشکلات کماکان بسته نگه داشته شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان خبر داد: جلسات استاد استانی مقابله با کرونا به صورت روزانه برای رصد وضعیت استان به لحاظ بیماری برگزار می شود .

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا به ریاست دکتر ثمینی و با حضور اعضای ستاد به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

گفت: با توجه به وضعیت حاکم در کل کشور و رنگ قرمز اکثر استان ها، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل تشکیل ستادهای استانی را به صورت روزانه در وضعیت قرمز و نارنجی صادر کرد .

دکتر ثمینی اظهار داشت: بر همین اساس در استان جلسات ستاد مقابله با کرونا طی روزهای اخیر تشکیل شده و موانع و نارسایی های موجود با حضور دستگاههای اجرایی مورد بررسی قرار می گیرد .

وی تصریح کرد: بسیار مهم است در این شرایط که وضعیت استان قرمز بوده گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در وضعیت قرمز و ۳ و ۴ در وضعیت نارنجی همکاری لازم را داشته باشند و اماکن تجاری علیرغم تمامی مشکلات کماکان بسته نگه داشته شوند .

معاون استاندار لرستان خواستار همکاری همه جانبه برای مهار بیماری کرونا در استان شد و خاطرنشان کرد: با توجه به گزارشات واصله، مراسم تشییع و ختم در استان با ازدحام جمعیت بوده و به حالت قانونمند برگزار نمی شود که در صورت مشاهده با صاحبان عزا برخورد قانونی خواهد شد .

دکتر ثمینی با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته موسوم به کرونای هندی در کشورهای همسایه شرقی، یادآور شد: در حال آماده سازی و تجهیز استان هستیم تا در صورت ورود این ویروس خطرناک به کشور و استان، آماده مقابله با آن باشیم .

وی با بیان اینکه ویروس هندی به مراتب خطرناک تر از سایر ویروس های جهش یافته است، افزود: ضرورت دارد مردم، کسبه، بازاریان و همه اقشار مختلف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با مجموعه ستاد مقابله با کرونا همکاری داشته باشند و با تعطیلی مشاغل طبق مصوبه ستاد کمک کنند تا به شرایط ثابت و کم خطر به لحاظ بیماری بازگردیم .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در پاسخ به حضور تورهای گردشگری در استان، گفت: در این رابطه کارگروهی با مسئولیت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشکیل شده که از حضور تورهای داخلی و خارجی در مراکز تفریحی استان جلوگیری خواهد شد و در صورت بروز تخلف از طریق مراجع قضایی با عوامل آن برخورد قانونی صورت گیرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید