گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۱:۲۶ :: ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
معارفه مسئول جدید سازمان بسیج اساتید لرستان

مسئول جدید سازمان بسیج اساتید استان لرستان، معارفه و از مسئول پیشین این سازمان، تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، با حضور دکتر مجتبی زارعی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، سردار مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان و مدیران و رؤسای دانشگاههای استان لرستان، مراسم معارفه رئیس جدید سازمان بسیج اساتید استان لرستان و تکریم رئیس پیشین این سازمان برگزار شد.

این مراسم در سالن کنفرانس شهید سیدسعید میربهرسی دانشکده ادبیات و اقتصاد دانشگاه لرستان برگزار شد.

دکتر علی نظری (عضو هیئت علمی زبان و ادبیات عرب دانشگاه لرستان) به عنوان رئیس جدید سازمان بسیج اساتید استان لرستان، معارفه و از زحمات و کوششهای دکتر حمیدرضا زهره ای (مسئول پیشین این سازمان) تقدیر و تجلیل شد.

همچنین، دکتر فتحی الهی به عنوان مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاههای آزاد اسلامی استان لرستان، معارفه شد.

دکتر مجتبی زارعی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در سخنانی، تشریح کرد:«شبه روشنفکران همیشه میگفتند که علم با دین تضاد دارد یا دین با توسعه تضاد دارد در حالی که رویکرد دین اصلاً اینچنین نیست و آموزه های دینی کاملاً بر علم آموزی تأکید دارند».

وی تصریح کرد:«استاد بسیجی، هم اهل علم است و هم براساس رویکرد حل المسائلی، دنبال ارائه راهکارهای علمی برای رفع چالشها و مشکلات جامعه است».

دکتر مجتبی زارعی بر این نکته تأکید کرد که مسیر حرکت سازمان بسیج اساتید کشور، در جهت استفاده هرچه بیشتر از ظرفیتهای داخلی کشور و همچنین توجه به حل المسائلی بودن مشارکت علمی اساتید در جهت کاهش مشکلات مردم با تأکید بر مشکلات استانی است».

سردار مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان نیز در سخنانی، برخی مهم ترین ویژگیهای استاد بسیجی را انقلابی بودن، معنویت و اخلاق مداری، قانون گرایی و تلاش هرچه بیشتر برای توانمندسازی دانشجویان دانست».

وی توضیح داد:«یک استاد بسیجی، یک استاد دغدغه مند برای تربیت دانشجوست؛ دانشجویی که یک دانشجوی توانمند برای رفع مشکلات جامعه باشد».

سردار کشکولی، مشارکت هرچه بیشتر روحانیون، اساتید و معلمان را برای تحقق مفاهیم گام دوم انقلاب اسلامی، یک ضرورت با اهمیت دانست.

وی گفت:«نقش اساتید دانشگاه یک نقش پیشران و مهم است».

سردار کشکولی تأکید کرد:«دانشگاه باید نقش اثرگذاری در رفع مشکلات جامعه (استانی) داشته باشد».

وی توضیح داد:«یک استاد بسیجی هم باید مدافع نظام باشد و هم اهداف بزرگ انقلابی را دنبال کند؛ همان مفهومی که حضرت آقا (مقام معظم رهبری) آنرا در قالب مفهوم نظام انقلابی، توضیح داده اند».

سردار کشکولی، اظهار داشت:«تمدن سازی نوین اسلامی، هدف بزرگی است که باید در راستای رسیدن کامل به این هدف حرکت کنیم».

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان نیز در سخنانی، بسیجی بودن را در این موضوع تعریف کرد که بسیجی، یعنی پایبندی به فضایل اخلاقی همچون سلامت نفس و ایثار، صداقت و نجابت داشتن و امثال اینگونه فضایل اخلاقی و معنوی.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید