معاون سیاسی استاندار خبر داد؛
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۸:۰۸ :: ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
معمولان به شهرستان تبدیل می‌شود

معاون سیاسی استاندار لرستان خبر داد: مقدمات تبدیل شهر معمولان پلدختر به شهرستان فراهم شده است که با موافقت وزارت کشور و مصوبه هیات دولت این مهم به زودی اعلام رسمی می شود.

به گزارش خبری سنگ نوشته، بهرام ستاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان روز دوشنبه در حاشیه بازدید احمد وحیدی وزیر کشور از برخی مناطق پلدختر و معمولان، افزود: با تحقق این مهم شاخص‌های توسعه در این منطقه ارتقا می یابد و اقدامات بیشتری در راستای محرومیت‌زدایی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: شهر معمولان به دلیل دارا بودن دهستان‌ها و بخش‌های مختلف، زمینه شهرستان شدن را دارد که امید می‌رود با نهایی شدن این موضوع، زمینه رشد و ترقی منطقه فراهم شود.

ستاری یادآور شد: شهرستان واحدی از تقسیمات کشوری با محدوده جغرافیایی معین است که از به هم پیوستن چند بخش همجوار به لحاظ عوامل طبیعی، ‌اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی واحد متناسب و همگنی را به وجود آورده‌اند.

وی بیان کرد: با توجه به جمعیت این شهر و در نظر گرفتن وضع پراکندگی و اقلیمی موجود در آن تلاش می شود مصوبه تبدیل معمولان به شهرستان هرچه زودتر عملیاتی شود.

شهر معمولان مرکز بخش معمولان از توابع شهرستان پلدختر  در ۶۰ کیلومتری جنوب خرم‌آباد واقع شده است که بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود هشت هزار نفر جمعیت دارد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید