گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۲۶ :: ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
می‌توانیم زیبایی صنایع دستی در نیاز امروزمان احیا کنیم

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از موزه مردم‌شناسی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌‌آباد گفت: ما یک تداومی باید داشته باشیم بین آن دانش و هوشی که در هزاره های مختلف برای ساخت صنایع دستی مورد نیازشان به کار برده‌اند و باید این سلیقه و‌ هوش برای المان ها و مولفه های زندگی امروز ما به کار برده شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر مریم جلالی امروز دوشنبه ۲۹ خردادماه افزود: به عنوان مثال گذشتگان ما ساده‌ترین وسایل مورد نیازشان را زیبا ساخته‌اند مانند ظروف، ادوات کار، ادوات ورزش و مبارزه و…نقش سوار با چند خط ساده روی یک خیش یا شمشیر خودش یک قصه در هزاره ها را روایت می‌کند لذا ما باید با الگو برداری از نقوش و قصه صنایع دستی این اصالت و سخنرانی تاریخ را در طراحی پارچه، زیورالات و عناصر دکوراتیو منزل مانند کاغذ دیواری‌ها و موکت ها به کار ببریم.

او تصریح کرد: ابزار و وسایل ما امروزه خیلی بی‌روح و بی جان و بی قصه هستند و با الهام گرفتن از صنایع دستی می‌توان به آنها رنگ و لعاب تازه‌ای دارد. صنایع دستی یعنی یک سخنرانی تاریخی که می‌تواند قصه اش را در دل هزاره ها پیدا کند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید