دبیر کمیته پیشگیری و توسعه مشارکتهای مردمی استان لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۰۲ :: ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
گرایش جوانان به سمت فعالیت‌های ورزشی موجب کاهش اعتیاد است

دبیر کمیته پیشگیری و توسعه مشارکتهای مردمی استان لرستان در حاشیه مسابقات لیگ منطقه ای کشتی آزاد وفرنگی کشور عنوان کرد: اعتیاد به علت ماهیت پیشرونده اش در همه ابعاد زندگی، سلامتی افراد را به خطر انداخته و آثار سوء آن به وضوح بر سلامت افراد قابل مشاهده است. هر چه گرایش جوانان به ورزش و فعالیت های ورزشی بالاتر باشد، گرایش به اعتیاد کمتر است. به طوری که نوجوانان ورزش کار با انگیزه بیشتری از گرایش به اعتیاد امتناع می ورزند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مویدی کیا اظهار داشت: ورزش و تحرک جسمانی، بهینه سازی اوقات فراغت و ایجاد نشاط اجتماعی از جمله راهکارهای مهم پیشگیری از اعتیاد است وی تاکید کرد شرکت در فعالیت های ورزشی به اجتماعی شدن و کسب مهارت و کفایت و همچنین دوست یابی و ارتباط سالم با همسالان کمک می کند.

وی ادامه داد: رشته های خاص ورزشی به عنوان اهرمی به منظور پیشگیری از مصرف مواد مخدر، از نقش به سزایی برخوردار است

مویدی کیا در پایان مطرح کرد: رشته های خاص ورزشی به عنوان اهرمی به منظور پیشگیری از مصرف مواد مخدر، از نقش به سزایی برخوردار است که باید از این ظرفیت هم در کنار همه پتانسل ها وظرفیتها استفاده کرد.

لازم به ذکر است: این سری مسابقات به میزبانی استان لرستان با حمایت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان و نیز همکاری هیات کشتی استان برگزار شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید