گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۳۶ :: ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
همه مسئولین وظیفه دارند در مبارزه با اعتیاد در جامعه موثرتر عمل کنند

پنجمین نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری ازاعتیاد با حضور محمود آشناگر دبیرشورای فرهنگی مبارزه بامواد مخدر کشوری مدیرکل زندان های لرستان و دکتر یاری مدیرکل بهزیستی استان و‌ اعضای این کمیته دراردوگاه حرفه آموزی وکاردرمانی خرم آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، صبح سه شنبه دبیرشورای فرهنگی مبارزه بامواد مخدر، مدیرکل بهزیستی واعضای کمیته فرهنگی وپیشگیری از اعتیاد استان از اردوگاه حرفه آموزی وکاردرمانی خرم آباد بازدید کردند.

کشوری مدیر کل زندان های استان لرستان در این نشست نقش مهم فرهنگ سازی در پیشگیری از اعتیاد در جامعه وضعف زیر ساخت ها ومشکلات اقتصادی در بروز قاچاق مواد مخدر واعتیاد در کشور به ویژه جوانان استان عنوان کرد واظهار داشت: همه به عنوان مسئولین این نظام باید بتوانیم با تصمیم گیری های به جا نگرش مردم را نسبت به اعتیاد روشن تر و در بحث پاکسازی معتادین در جامعه موثرتر عمل کنیم.

وی افزود: حاصل تلاش شبانه روزی تمامی عزیزان مدافع مردم و امنیت در مجموعه ای به نام زندان است ومسئولیت نگهداری این افراد به عهده سازمان زندان هاست.

کشوری در ادامه افزود: دستگاه قضا درمورد سند تحول قضایی ،ماموریت ششم را به عنوان اصلاح وتربیت محکومین به سازمان زندان ها ابلاغ کرده است؛ که یکی از شاخه های آن ،تاکید بر تغییر نگرش محکومین ومتهمین مواد مخدر نسبت به ارتکاب جرم انجام شده است.

مدیرکل زندان های لرستان گفت: با دو رویکرد میتوان به امر اصلاح وتربیت زندانیان تحقق بخشید ،یکی توانمند کردن زندانیان با برنامه ها و آموزش ها در درون زندان واعطای تسهیلات در بعد از خروج زندانی از زندان و بخش دیگر فرهنگ سازی وفرهنگ بخشی به آنان که در این رابطه تفاهم نامه هایی که با نهاد های مختلف فرهنگی برقرار کرده ایم قطعا می‌توان مسیر تغییر نگرش زندانیان نسبت به جرم صورت گرفته رامشاهده کنیم.

این مقام مسئول در آخر گفت: البته در این امر خطیر که در واقع سرمایه گذاری اصلاحی وتربیتی است، سازمان زندان ها را نباید تنها گذاشت ویاری ومدد نهادهای دیگر رامی طلبد و امیدواریم که مسئولین دلسوز و انقلابی استان در این حوزه وارد کار شوند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید