تاریخ: ۱۵:۳۸ :: ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
هم‌اندیشی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان و سمن‌ها / آسیب اعتیاد سن و جنسیت نمی شناسد

صبح امروز جلسه هماهنگی برنامه های اجرایی سمن‌های فعال در حوزه مبارزه با موادمخدر در سالن جلسات دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان در این جلسه اظهار داشت: نقش سمن‌ها به عنوان پل ارتباطی مردم و ادارات در مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی انکارناپذیر است و فعالیت‌ این ظرفیت‌های خودجوش و مردمی فقط مختص به مناسبتی خاصی نبوده بلکه در تمام ایام سال پیگیر و فعال در اجرای مختلف برنامه‌های مربوطه هستند‌.

محمود آشناگر توجه سمن‌ها به مناطق آسیب‌‌زا ومحروم استان را بیش از پیش خواستار شد و تصریح کرد: جای تاسف دارد که اعتیاد به سن نوجوان و حتی جنسیت بانوان هم سرایت کرده است که می طلبد خانواده‌ها بیش از پیش هوشیار باشند.

آشناگر افزود: یکی از مناطق پرآسیب شهر بیش از مابقی مناطق درگیر آسیبهای اجتماعی و ارتکاب جرایم مختلف است که به عنوان پاتوق افراد لاابالی و دچار آسیب گزینش شده است لذا از سمن‌های فعال در این حیطه خواستاریم در اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی توجه بیشتری به این نقطه داشته باشند.

وی تاکید کرد: در تمام نقاط پرآسیب و همه شهرستانها از ظرفیت سمن ها در مبارزه با اعتیاد و پییشگیری از سایر آسیب‌های اجتماعی بهره خواهیم برد.


در ادامه احسان مویدی مسئول سمن‌ها ومشارکتهای اجتماعی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نسبت به بیان اهداف و رویکرد طرح‌های عنوان شده از سوی سمن‌ها اقدام کرد و پیشنهاداتی جهت برگزاری موثرتر و بهتر طرح‌ها به اعضا ارائه کرد.

احسان مویدی همدلی و هم افزایی ادارات با سمن‌هایی فعال در حوزه مبارزه با اعتیاد را درخور اهمیت وافری عنوان کرد و گفت: کنترل آسیب‌های اجتماعی در شرایط فعلی ممکن نیست مگر با هم فکری و همدلی با این عزیزان که از مشکلات خانواده‌های گرفتار در آسیب اعتیاد خبر دارند و معتمد و یاریگر آنان هستند.

مویدی در ادامه از اجرای چند طرح خاص ویژه تواتمندسازی سمن‌های فعال در حوزه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد و گفت: شورا جهت توانمندسازی، رایزنی و همراهی بیشتر با سمن‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و از همه طرح‌های کارشناسی شده و موثر استقبال خواهیم کرد.

مسئول امور سمن‌ها و توسعه مشارکت‌ها در پایان با اشاره به محدودیت‌های کرونایی بیان داشت: امیدواریم در هفته مبارزه با مواد مخدر با تلاش همه این عزیزان شاهد اجرای برنامه‌‌های متنوعی از طریق فضای مجازی باشیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید